نیکلاس کیج خریدار جمجمه مسروقه دایناسور مغولستانی

نیکلاس کیج در نمایی از فیلم گنجینۀ ملی، محصول سال 2004 سینمای امریکا

نیکلاس کیج، بازیگر مطرح هالیوود جمجمۀ دایناسوری را که به قیمت 276 هزار دلار در حراجی بورلی هیلز خریده بود به مغولستان پس می‌دهد.

کیج جمجمۀ یک تیرانوسور باتار 70 میلیون ساله را سال 2007 در رقابت با لئوناردو دی کاپریو، دیگر بازیگر سرشناس امریکایی در حراجی گالری بورلی هیلز در لس آنجلس خریده بود.

یک دیرینه‌شناس این جمجمه را به صورت غیرقانونی به امریکا قاچاق کرده بود و اکنون این بازیگر سینمای امریکا موافقت کرده است که آن را به دادستانی نیویورک تحویل دهد تا به مغولستان بازگردانده شود.

پریت بارارا، دادستان منهتنِ نیویورک شکایتی نیز برای پرداخت غرامت تنظیم کرده است، وی از سال 2012 در حال بازیابی فسیل‌های دایناسورهایی است که در مغولستان کشف و سپس به امریکا قاچاق شده‌اند.

یک فسیل تیرانوسور باتار در سال ۲۰۱۳ پس از بازگردانده شدن از امریکا در اولان باتور، پایتخت مغولستان به نمایش گذاشته شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در گزارش مقامات امریکا نام این بازیگر هالیوودی ذکر نشده است و وکیل او نیز حاضر به اظهارنظر نشده بود.

اما خبرگزاری اسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد که یک منبع منتسب به این ستارۀ فیلم «گنجینۀ ملی»، تایید کرده است که این بازیگر از دزدی بودن جمجمه بی خبر بوده است. این منبع در ادامه گفت کیج اکنون این جمجمه را به مقامات پس خواهد داد.

با توجه به اسناد دادگاه، محققان بر این باورند که این جمجمۀ 32 اینچی از صحرای گبی در مغولستان به سرقت رفته و از طریق ژاپن به شهر گینزویل در ایالت فلوریدا قاچاق شده است.

مغولستان در سال ۱۹۲۴ صادرات فسیل دایناسور را غیر قانونی کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku