فرانسه: کشف یک کمربند انتحاری در حومه جنوبی پاریس

حضور پلیس در محل کشف کمربند انتحاری پاریس- 2 آبان 1394 (رویترز)

منابع نزدیک به تحقیقات تروریستی در فرانسه از کشف یک کمربند انتحاری مشابه کمربندهای انتحاری که در حملات اخیر پاریس مورد استفاده قرار گرفته، خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کمربند انتحاری روز دوشنبه در حومه جنوبی پاریس کشف شده است.

به گفته یک منبع پلیس فرانسه، این کمربند انتحاری فاقد چاشنی انفجاری بوده و در یک زباله‌دانی نزدیک شهر مونتروژ پیدا شده است.

این کمربند انتحاری که توسط زباله جمع‌کن‌ها 10 روز پس از حملات پاریس پیدا شده، برای بررسی بیشتر به نیروهای امنیتی تحویل شده است.

پاریس همچنان تحت تدابیر شدید امنیتی است. 2 آبان 1394 (رویترز)

مناطقی از پاریس شامگاه جمعه (22 آبان) هدف حملات و انفجارهای تروریستی قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، حدود 130 نفر کشته و 350 تن زخمی شدند.

منابع نزدیک به تحقیقات تروریستی در فرانسه اعلام کردند، اطلاعات تلفن صلاح عبدالسلام، از مظنونان اصلی حملات پاریس نشان می‌دهد که وی در شب حملات در همین منطقه‌ای که این کمربند انتحاری کشف شده، حضور داشته است.

صلاح عبدالسلام 26 ساله متولد بلژیک است و از سوی پلیس این کشور و فرانسه تحت تعقیب است.

گفتنی است دولت بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که بروکسل از بیم حمله تروریستی قریب الوقوع به مدت یک هفته دیگر در بالاترین سطح امنیتی قرار دارد.

چارلز میشل، نخست وزیر بلژیک، در روز سوم از وضعیت امنیتی بی‌سابقه در پایتخت این کشور هشدار داد، تهدید حمله هماهنگ در بروکسل به عنوان پایتخت نهادهای اروپا «جدی و قریب‌الوقوع» است.

این در حالی است که امریکا نیز برای شهروندان امریکایی در سراسر جهان هشدار خطرات تروریستی صادر کرده است.

پیشتر گزارش شده بود که سه برادر عاملان اصلی حملات تروریستی پاریس هستند اما مقامات بلژیک از دست داشتن فرد چهارم در این حملات خبر داده‌اند.

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku