News   /   آسيا

«300 هزار کودک افغان در ننگرهار به خاطر داعش از مدرسه محروم هستند»

کودکان افغان در ننگرهار به خاطر داعش از مدرسه محرومند

به گفتۀ یکی از مقام‌های افغانستان، صدها هزار کودک در استان ننگرهار در شرق این کشور به دلیل حضور تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه نمی‌توانند به مدرسه بروند.

محمد آصف، مسئول اداره آموزش و پرورش ننگرهار اعلام کرد تروریست‌های داعش با تعطیل کردن 58 مدرسه، 300 هزار دختر و پسر را از تحصیل محروم کردند.

وی افزود مقام‌های اداره آموزش و پرورش این منطقه سعی دارند از راه مذاکره با کارکنان امنیتی، مقام‌های محلی و سران قبایل مدارس را بازگشایی کنند.

این در حالی است که تروریست‌های داعش بیش از 100 نفر را در سه بازداشتگاه در استان ننگرهار زندانی کرده‌اند.

حاجی غالب مجاهد، فرماندار بخش آچین 26 شهریور اعلام کرد: «داعش در مناطق چپری، تختو و بندر سه زندان دارد و 127 نفر از جمله علمای دینی، مقام‌های ارشد محلی و همچنین 19 پلیس افغان را زندانی کرده است.»

تروریست‌های داعش در ماه‌های اخیر حضور خود را دست‌کم در هفت منطقه از استان ننگرهار پررنگ‌تر کرده‌اند.

گروه طالبان در تاریخ 16 خرداد به ابراهیم عواد ابراهیم البدری القرشی السامرائی معروف به «ابوبکر بغدادی»، سرکرده داعش درباره فعالیتِ موازی در افغانستان هشدار داد.

این گروه پیکارجو از سرکرده داعش خواست با حمایت نکردن از عناصری که مشغول به خدمت گرفتن پیکارجویان جوان در قلمرو طالبان هستند، اجازه ندهد افرادش وارد افغانستان شوند.

امریکا و هم‌پیمانانش سال 2001 به بهانه طرح موسوم به «مبارزه با ترور» به افغانستان حمله و طالبان را از قدرت برکنار کردند؛ با این وجود پس از گذشت 14 سال ناامنی همچنان در سراسر این کشور آسیایی موج می‌زند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku