News   /   آسيا

رزمایش نظامی مشترک امریکا و کره جنوبی آغاز شد

تصویر آرشیوی از رزمایش سالانه‌ی موسوم به «نگهبان آزادی اولچی» با شرکت نیروهای نظامی امریکا و کره جنوبی

ده‌ها هزار نیروی نظامی از کره جنوبی و امریکا با برگزاری یک رزمایش نظامی گسترده حملۀ فرضی کره شمالی را شبیه‌سازی کردند.

رزمایش سالانه‌ی موسوم به «نگهبان آزادی اولچی» دوشنبه آغاز شد و تا 6 شهریور ادامه دارد. 50 هزار نیرو از کره جنوبی و 30 هزار سرباز امریکایی در این رزمایش شرکت دارند.

سئول و واشنگتن مدعی هستند این رزمایش کاملاً ماهیت دفاعی دارد؛ اما، کره شمالی این مانور را اقدامی تحریک‌آمیز خوانده و پیشتر تهدید کرده بود چنانچه امسال این رزمایش برگزار شود به قدرتمندترین شکل به آن پاسخِ نظامی خواهد داد.

کمیسیون موسوم به «اتحاد صلح‌آمیز مجدد کره» در کره شمالی پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برگزاری چنین رزمایش‌های مشترک گسترده‌ای کم از اعلان جنگ نیست.»

تنش‌ها بین دو کره بالا گرفته است؛ سئول 13 مرداد، پیونگ‌یانگ را برای انفجار مین‌هایی که دو تن از نیروهای گاردِ مرزی کره جنوبی را معلول کرد، مقصر دانست.

وزارت دفاع کره جنوبی دوشنبه هفتۀ گذشته اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد که سربازان کره شمالی با عبور از مرز، سه مین در خاک این کشور کار گذاشته‌اند.

پیونگ‌یانگ هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.

شبه جزیرۀ کره بعد از جنگ سه ساله‌ی دو کره در سال‌های 1950 تا 1953 که با پیمان ترک مخاصمه پایان یافت، صحنه لفاظی‌های نظامی بوده است.

کره شمالی و کره جنوبی تاکنون هیچ پیمان صلحی امضا نکرده‌اند و این بدان معناست که پیونگ‌یانگ و سئول از نظر حقوقی هنوز در جنگ هستند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku