اعتراض گروه‌های فلسطینی به حمله اسرائیل به ناوگان بشردوستانه عازم غزه

تصویر آرشیوی از کشتی ماریان

گروه‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن تعرض رژیم اسرائیل به کشتی‌های عازم غزه، این اقدام تل آویو را تعدی به قوانین بین المللی نامیدند.

جنبش حماس دوشنبه (8 تیر) بازداشت شماری از فعالان حقوق بشر حاضر در یکی از این کشتی‌ها و ممانعت از رسیدن آن به سواحل نوار غزه توسط اسرائیل را نوعی زورگویی از جانب این رژیم قلمداد کرد.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و جامعه بین الملل را به شکستن سکوت و عمل به مسئولیت خود در قبال این جنایت فراخواند.

ابو زهری خاطر نشان کرد که ناوگان آزادی پیام خود را به تمام جهان رسانده و جنایت محاصره غزه توسط اسرائیل و چهره واقعی این رژیم را برملا ساخته است.

در همین حال، جنبش فتح نیز توقیف این کشتی را محکوم کرد. نبیل شعث، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، گفت با وجود ممانعت از رسیدن کشتی به نواز غزه ، پیام آن به طور واضح به همگان رسیده است.

شعث افزود هنوز هم یک میلیون و 500 هزار شهروند فلسطینی از محاصره ناعادلانه نوار غزه به مدت بیش از هفت سال رنج می برند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز حمله ارتش اسرائیل به کشتی را محکوم کرده و خواستار مداخله فوری جامعه بین المللی شده است.

این گروه فلسطینی اعلام کرد این اقدام اسرائیل موجب شد جامعه بین الملل، کشورهای اتحادیه اروپا و سازمان ملل با یک آزمون واقعی روبرو شوند؛ بدین معنا که باید در قبال جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین موضع جدی اتخاذ کنند.

کشتی سوئدی «ماریان» که در راس گروهی از کشتی‌ها، موسوم به «ناوگان آزادی» حرکت می‌کند، از چندی قبل راهی آب‌های غزه شده بود اما امروز توسط نیروی دریایی اسرائیل توقیف و به بندر اشدود منتقل شد. [بیشتر بخوانید]

ع ع/م ص/م ع/س م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku