ویدئو: ترکیه برای پیکارجویان در سوریه سلاح می‌فرستد

تصویر آرشیوی از پیکارجویان فعال در سوریه

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که ثابت می‌کند آنکارا برای پیکارجویان فعال در سوریه تسلیحات می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویدئویی که امروز (جمعه/ 8 خرداد) در تارنمای روزنامه‌ی «جمهوریت» منتشر شد نشان می‌دهد کامیون‌های سازمان اطلاعات ترکیه تسلیحات وارد خاک سوریه می‌کنند.

این ویدئو نشان می‌دهد بازرسان درون یک محفظه‌ فلزی جعبه‌های مقوایی را که رویشان کلمه «شکستنی» نوشته شده است کشف می‌کنند؛ پس از باز شدن جعبه‌ها مشخص می‌شود آنها در ظاهر با قرص‌های آنتی‌بیوتیک و در اصل با گلوله‌های خمپاره پُر شده‌اند.

با توجه به گزارش‌های قبلیِ رسانه‌های ترکیه از محموله‌های تسلیحاتی بحث برانگیزی که در مرز ترکیه و سوریه کشف شده است، به نظر می‌رسد این ویدئو واقعی و موثق باشد.

به گزارش جمهوریت، این کامیون‌ها حدود یک هزار گلوله خمپاره، صدها نارنجک‌انداز و بیش از 80 هزار گلوله مهمات برای تسلیحات سبک حمل می‌کردند.

جستجو برای کشف محموله‌های تسلیحاتی در مرز سوریه از ژانویه سال 2014 در ترکیه آغاز شد؛ هنگامی که کشف کاروانی از کامیون‌های حاملِ تسلیحاتِ سازمان اطلاعات ملی ترکیه در مرز استان‌های حاتای و آدانا بحث‌های بسیاری را در این کشور برانگیخت و بسیاری دولت را برای حمایت آشکار از تروریسم در سوریه مورد انتقاد قرار دادند.

آنکارا هرگونه همکاری با گروههای تروریستی را انکار کرده است، با این وجود گزارش‌های بسیاری حمایت ترکیه را از گروههای تروریستی همچون داعش و جبهه النصره افشا کرده است.

ترکیه در عملیات امریکا برای تعلیم و تجهیز پیکارجویان سوریه نیز مشارکت دارد.

سوریه از مارس سال 2011 درگیر ناآرامی‌های خونین است؛ بر پایه گزارش‌ها، خشونت پیکارجویانِ مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور تا کنون بیش از 222 هزار کشته بر جا گذاشته و میلیون‌ها تن را نیز بیخانمان کرده است.

پ ک ف/ ک ا


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku