News   /   ايران   /   تلگرام

عکس‌خبر: مراسم تشییع شهدای قهرمان آتش‌نشان

مراسم تشییع پیکر 16 شهید آتش‌‎نشان حادثۀ فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو در تهران با حضور گستردۀ مردم از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان مطهری برگزار شد. (11 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری فارس)

پیکر پاک شهدای آتش‌نشانی که با ایثار جان خود را در حادثۀ آتش‎سوزی ساختمان تجاری پلاسکو فدا کردند، با حضور گستردۀ مردم در تهران تشییع شد. 

اقشار مختلف مردم، هنرمندان، ورزشکاران، مقامات کشوری و لشکری با حضور در این مراسم با شکوه، پس از اقامۀ نماز به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی، پیکر 16 شهید آتش‌نشان را که بر روی چهار تریلر قرار داشتند، از مصلای امام خمینی (ره) در تهران تا خیابان مطهری تشییع کردند. 

پیکر مطهر شهدای آتش‏نشان پس از تشییع در قطعۀ 59 بهشت زهرا(س) دفن خواهد شد. 

خبرگزاری‌های ایرنا، تسنیم، فارس و ایسنا تصاویر زیر را از مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان منتشر کرده‌اند:

ساختمان 17 طبقۀ تجاری پلاسکو در محدودۀ خیابان جمهوری تهران، در تاریخ 30 دی دچار آتش‌سوزی شد؛ درحالی‌که نیروهای آتش‌نشانی در تلاش برای اطفای حریق بودند، این ساختمان پس از گذشت 3.5 ساعت از شروع آتش‌سوزی به‌طور کامل فروریخت و شماری از آتش‌نشانان و مردم زیر آوار ماندند.

یکی از آتش‌نشانان آسیب‌دیده به علت شدت سوختگی در بیمارستان درگذشت. همچنین پیکر ۱۵ آتش‌نشان و ۴ شهروند عادی نیز از زیر آوار خارج شد. با این حساب مجموع قربانیان اعلام‌شدۀ این حادثه تاکنون ۲۰ نفر بوده است.

عملیات آواربرداری پلاسکو، حدود ۸ روز به طول انجامید و با تکمیل عملیات آواربرداری از تاریخ ۹ بهمن‌ماه خیابان‌های اطراف پلاسکو باز و تردد در این خیابان‌ها عادی شد.

به گفتۀ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، اتصال برق، علت اصلی حادثۀ پلاسکو بوده است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku