News   /   ايران   /   تلگرام

مراسم تشییع پیکر آتش‎نشانان شهید حادثۀ پلاسکو در تهران

پیکر شهدای آتش‌نشانِ حادثۀ دردناک پلاسکو در انتظار تشییع در محل مصلای امام خمینی(ره) در تهران (11 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‎نشانی که با فداکاری جان خود را در حادثۀ آتش‎سوزی و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو از دست دادند، درحال برگزاری است. 

خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم در محل مصلای امام خمینی(ره) در تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعۀ 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

جمعیت حاضر در مصلای امام خمینی(ره) برای تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان حادثۀ پلاسکو (11 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

آیت‌الله محمد امامی کاشانی برپیکر شهدای آتش‏نشان نماز اقامه کرد.

تعدادی از مقامات عالی رتبۀ کشوری و لشگری در این مراسم حضور یافته‌اند.

جمعیت حاضر در مصلای امام خمینی(ره) برای تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان حادثۀ پلاسکو (11 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

بر اساس گزاش خبرگزاری صدا و سیما رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است که محدودیت‌های ترافیکی اطراف مصلای تهران تا پایان مراسم وداع با جانفشانان آتشنشانی برقرار خواهد بود.

ساختمان 17 طبقۀ تجاری پلاسکو در محدودۀ خیابان جمهوری تهران، در تاریخ 30 دی دچار آتش‌سوزی شد؛ درحالی‌که نیروهای آتش‌نشانی در تلاش برای اطفای حریق بودند، این ساختمان پس از گذشت 3.5 ساعت از شروع آتش‌سوزی به‌طور کامل فروریخت و شماری از آتش‌نشانان و مردم زیر آوار ماندند.

مراسم وداع با پیکر مطهر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثۀ پلاسکو شامگاه یکشنبه (10 بهمن) با حضور خانوادۀ شهدای آتش‌نشان در معراج الشهدا برگزار شد. (عکس از تسنیم)

یکی از آتش‌نشانان آسیب‌دیده به علت شدت سوختگی در بیمارستان درگذشت. همچنین پیکر ۱۵ آتش‌نشان و ۴ شهروند عادی نیز از زیر آوار خارج شد. با این حساب مجموع قربانیان اعلام‌شدۀ این حادثه تاکنون ۲۰ نفر بوده است.

مراسم وداع با پیکر مطهر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثۀ پلاسکو شامگاه یکشنبه (10 بهمن) با حضور خانوادۀ شهدای آتش‌نشان در معراج الشهدا مرکز برگزار شد. (عکس از تسنیم)

عملیات آواربرداری پلاسکو، حدود ۸ روز به طول انجامید و با تکمیل عملیات آواربرداری از تاریخ ۹ بهمن‌ماه خیابان‌های اطراف پلاسکو باز و تردد در این خیابان‌ها عادی شد.

به گفتۀ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، اتصال برق، علت اصلی حادثۀ پلاسکو بوده است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku