News   /   ايران   /   تلگرام

پیکرهای کشف شده امروز پلاسکو به 7 تن افزایش یافت

کشف پیکر یکی از شهدای آتش‌نشان در محل ساختمان فروریختۀ پلاسکو، 6 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری مهر)

سخنگوی سازمان آتش‎نشانی ایران از کشف پیکر7 آتش‎نشان دیگر در زیر آوار ساختمان فروریختۀ پلاسکو خبر داده است. 

سیدجلال ملکی اعلام کرد پیکر این 7 آتش‎نشان در ضلع شمال غربی ساختمان فروریختۀ پلاسکو از زیر آوار کشف شده است.

پیشتر پیکر 3 آتش‌نشان و 4 شهروند از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج‌شده و یکی از آتش‌نشانان بستری در بیمارستان نیز به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

هفتمین روز از آواربرداری ساختمانِ فروریختۀ پلاسکو (6 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

این خبرگزاری پیشتر به نقل از سعید شریف‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی، اعلام کرده بود که تا کنون 85 درصد از عملیات آواربرداری انجام شده است.

به احتمال زیاد عملیات آواربرداری و جست‌وجو برای یافتن پیکر قربانیان این حادثۀ دردناک تا پایان روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید. 

بر اساس این گزارش، با توجه به مسدود شدن خیابان جمهوری و اطراف محل حادثه، از صبح چهارشنبه کامیون‏‌های حامل دیوارهای بتنی پیش ساخته وارد محدودۀ خیابان حادثه شده‎‏اند تا پس از پایان مرحله آوار برداری اطراف محل حادثه دیوارکشی شود.

هفتمین روز از آواربرداری ساختمانِ فروریختۀ پلاسکو (6 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، نیز در گفت‌وگو با شبکۀ خبر سیما، گفت: «145 ساعت از زمان حادثه ساختمان پلاسکو می‏‌گذرد و همچنان امدادگران در حال امداد رسانی و آوار برداری هستند. تاکنون 1100 سرویس کامیون تا 15 هزار تن نخاله را از محل خارج کرده‎اند.»

وی افزود: «در صدد هستیم تا دیوار بتنی در مقابل ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو ایجاد کنیم تا مغازه‏‎داران و کسبه بتوانند از یکی دو روز آینده براحتی فعالیت کنند. آواربرداری به طبقۀ همکف رسیده است و تا ساعاتی دیگر آواربرداری در طبقات منفی اجرایی خواهد شد.»

هفتمین روز از آواربرداری ساختمانِ فروریختۀ پلاسکو (6 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری ایرنا)

مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان به تعویق افتاد

مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، روز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به درخواست خانوادۀ شهدای آتش‏نشان، برگزاری مراسم تشییع جانباختگان به تعویق افتاده است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: «مکان برگزاری مراسم همچنان دانشگاه تهران است که با مشخص شدن زمان برگزاری، جزئیات مراسم نیز اطلاع‌‏رسانی خواهد شد.»

قرار بود  پیکر شهدای آتش‏نشان حادثۀ پلاسکو روز پنج‌شنبه از ساعت 8:30 از محل دانشگاه تهران تشییع شود.

شهادت 16 آتش‌نشان مفقود در پلاسکو تأیید شده است 

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ایران تاکنون هویت 6 تن از جانباختگان حادثه پلاسکو به نام‌های جواد حسین قلی زاده، حیدر پهلوانی، علی امینی، فریدون علی تبار، محمود محسنی و بهنام میرزاخانی، احراز شده است. 

ساختمان 17 طبقۀ تجاری پلاسکو در محدودۀ خیابان جمهوری تهران، حدود ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه (30 دی) دچار آتش‌سوزی شد؛ درحالی‌که نیروهای آتش‌نشانی در تلاش برای اطفای حریق بودند، این ساختمان حدود ساعت 11 فروریخت و شماری از آتش‌نشانان و مردم زیر آوار ماندند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku