حملۀ سوریه برای آزادسازی منابع آبی دمشق

تروریست‌های تکفیری منابع آبی شهر دمشق را قطع کرده‌اند، 14 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در نزدیکی منبع اصلی آب شهر دمشق، بمباران کرده‌اند.

ایستگاه‌های پمپاژ آب در منطقۀ وادی بردی که در تصرف تروریست‌ها است، از 22 دسامبر (2 دی) قطع‌شده‌اند. بخشی از آب مصرفی مردم دمشق از این دو ایستگاه تأمین می‌شود.

قطع شدن ایستگاه‌های آب‌رسانی در منطقۀ وادی بردی در نزدیکی دمشق سبب شده دولت سوریه برای پس گرفتن این منطقه از تروریست‌ها، دست‌به‌کار شود.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه گفت جنگنده‌های ارتش سوریه دست‌کم 10 بار مواضع گروه‌های تروریستی در نزدیکی منابع آبی دمشق را بمباران کرده‌اند.

یان اگلند، مسئول گروه انسان دوستانۀ سازمان ملل در سوریه، پنج‌شنبه با اشاره به قطع شدن آب گفت حدود 5.5 میلیون نفر «به دلیل درگیری، یا خرابکاری یا هر دوی این موارد» دچار مشکل شده‌اند.

اگلند تأکید کرد محروم کردن مردم از آب «قطعاً جنایت جنگی است زیرا این آب به مصرف غیرنظامیان می‌رسد و آن‌ها به دلیل آلودگی آب آسیب می‌بینند.»

مسئول گروه انسان دوستانۀ سازمان ملل در سوریه خاطرنشان کرد ازکارافتادن این ایستگاه‌ها تبعات شدیدی را برای غیرنظامیان به همراه داشته است.

بر اساس اعلام دولت سوریه، عناصر مستقر در وادی بردی عضو گروه تروریستی جبهة‌النصره هستند و مشمول آتش‌بسی که در سراسر این کشور برقرار است، نمی‌شوند.

مردم دمشق می‌گویند قطع شدن آب به گرانی شدید آن منجر شده است.

خشک شدن فوارۀ آب در دمشق در پی قطع منابع آبی این شهر؛ 14 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

حملات تروریست‌ها به دمشق

در حملات راکتی گروه‌های تروریستی به شهر دمشق، چندین نفر کشته و زخمی شدند.

همچنین در پی حملۀ گروه‌های تروریستی به منطقۀ مرج در شرق پایتخت، درگیری‌هایی میان نیروهای دولتی و تروریست‌ها در این منطقه روی داد که در این حمله 3 نفر از جمله یک کودک جان باختند.

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از توافق آتش‌بس در سوریه که با میانجی‌گری روسیه و ترکیه حاصل شد، حمایت کرده است.

با آغاز اجرای آتش‌بس سراسری در سوریه از نیمه‌شب پنج‌شنبه (9 دی) اغلب مناطق این کشور شاهد آرامش نسبی بوده است.

گروه‌های تروریستی نظیر داعش و جبهة‌النصره شامل این آتش‌بس نمی‌شوند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‌اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز بر جای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku