اگلند: قطع آب دمشق جنایت جنگی است

در پی قطع شدن ایستگاه‌های آبرسانی در منطقۀ وادی بردی، مردم دمشق با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند. (14 ی 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

در شرایطی که گروه‌های تروریستی آب را به روی مردم پایتخت سوریه بسته‌اند، سازمان ملل این اقدام را یک جنایت جنگی قلمداد کرده است.

یان اگلند، مسئول گروه انسان‌دوستانۀ سازمان ملل در سوریه، پنج‌شنبه با اشاره به قطع شدن آب گفت حدود 5/5 میلیون نفر «به دلیل درگیری، یا خرابکاری یا هر دوی این موارد» دچار مشکل شده‌اند.

اگلند تأکید کرد محروم کردن مردم از آب «قطعاً جنایت جنگی است زیرا این آب به مصرف غیرنظامیان می‌رسد و آن‌ها به دلیل آلودگی آب آسیب می‌بینند.»

ایستگاه‌های پمپاژ آب در منطقۀ وادی بردی که در تصرف تروریست‌ها است، از 22 دسامبر (2 دی) قطع شده‌اند. بخشی از آب مصرفی مردم دمشق از این دو ایستگاه تأمین می‌شود.

مسئول گروه انسان‌دوستانۀ سازمان ملل در سوریه خاطرنشان کرد از کار افتادن این ایستگاه‌ها تبعات شدیدی را برای غیرنظامیان به همراه داشته است.

مردم دمشق می‌گویند قطع شدن آب به گرانی شدید آن منجر شده است. 

قطع شدن ایستگاه‌های آبرسانی در منطقۀ وادی بردی در نزدیکی دمشق سبب شده دولت سوریه برای پس گرفتن این منطقه از تروریست‌ها، دست به کار شود.

بر اساس اعلام دولت سوریه، عناصر مستقر در وادی بردی عضور گروه تروریستی جبهة‌النصره هستند و مشمول آتش‌بسی که در سراسر این کشور برقرار است، نمی‌شوند.

با وجود این، گروه‌های معارض دولت سوریه ادعا می‌کنند عناصر این گروه تروریستی – که به جبهۀ فتح‌الشام تغییرنام داده است – در این منطقه حضور ندارند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku