در ادامۀ حملات هوایی عربستان به یمن دست‌کم 10 نفر کشته شدند

ویرانه‌های به جامانده از یکی از حملات هوایی عربستان سعودی به استان صعده در شمال غرب یمن (11 شهریور 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

حملات تازۀ جنگنده‌های عربستان سعودی به یمن، دست‌کم 10 کشته و تعدادی زخمی‌‍ برجا گذاشته‌است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سبا، جنگنده‌های سعودی صبح دوشنبه (19 مهر) مناطق مسکونی استان صعده را در ناحیۀ مجز بمباران کردند که در اثر آن دست‌کم 10 نفر از جمله چند زن و کودک کشته و هفت تن زخمی شدند.

عربستان سعودی همچنین مناطق مختلف استان حدیده را در غرب یمن هدف حمله قرار داد که از تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده‌است.

جت‌های سعودی در ادامۀ حملات خود دست‌کم سه بار منطقۀ حمدان را در استان صنعا بمباران کردند و در حمله‌ای دیگر منطقه مخا را در استان تعز در جنوب غرب یمن هدف قرار دادند.

منطقه حرز در استان حجه در شمال غرب یمن نیز 10 بار هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی سبا به نقل از منابع محلی که نامشان ذکر نشده است، گزارش داد نظامیان حامی عربستان روز دوشنبه در حملۀ توپخانه‌ای به منطقۀ حارب القرامیش در استان مآرب در غرب یمن، یک ساختمان مسکونی را به گلوله بستند که در اثر آن دست‌کم یک زن و یک کودک زخمی شدند.

ارتش یمن و نیروهای مردمی در واکنش به حملات فزایندۀ عربستان، با استفاده از کاتیوشا و شلیک توپ، چند پایگاه نظامی سعودی را در استان‌های نجران و عسیر هدف قرار دادند و به این مواضع خسارت وارد کردند.

نیروهای یمنی و مبارزان جنبش انصارالله نیز موفق شدند با استفاده از شلیک توپخانه و موشک، سه خودروی نظامی سعودی را در استان جیزان در جنوب غرب عربستان منهدم کنند. بر اساس گزارشهای منتشر شده، چند نظامی سعودی در این حمله کشته شدند.

تصویری از کودکان یمنی در میان ویرانه‌های به جامانده از حملۀ هوایی عربستان سعودی در صنعا (21 مرداد 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای یمنی در ادامۀ تلاش خود برای مقابله با جنگ ریاض در کشورشان، تاکید کرده‌اند با افزایش حملات هوایی سعودی، حملات خود را تشدید خواهند کرد.

عربستان سعودی روز شنبه در یکی از مرگبارترین حملات هوایی خود به یمن، محل برگزاری مراسم تشییع پدر وزیر کشور یمن را بمباران کرد که در اثر آن بیش از 140 نفر کشته و صدها تن زخمی شدند.

جامعۀ بین‌الملل و سازمان ملل این تجاوز هوایی را محکوم کردند.

بنا به اعلام سازمان ملل، در حملات نظامی عربستان سعودی به یمن که از فروردین 1394 آغاز شده است، حدود 10 هزار تن از مردم این کشور کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku