ابراز امیدواری سازمان ملل درباره ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ماه آگوست

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیش از دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه آلمان در برلین،1 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از عزم و اراده لازم جهت یافتن تاریخی مناسب جهت ازسرگیری مذاکرات صلح برای پایان دادن به بحران در سوریه خبر داده است.

 استفان دی میستورا، روز جمعه (1  مرداد) پیش از دیدار و گفت و گو با فرانک والتر اشتان‎ مایر، وزیر خارجه آلمان در برلین گفت: «ما مصمم هستیم برای ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری در ژنو تاریخی مناسب را در آگوست (ماه آینده میلادی) بیابیم.»

 دی میستورا افزود: «سه هفته آینده نه تنها برای مذاکرات سوری-سوری، بلکه برای ایجاد امکان جهت کاهش خشونت، بسیار حائز اهمیت است.»

 دی میستورا در بخشی دیگر از اظهارات خود ابراز خوش بینی کرد مذاکرات میان امریکا و روسیه بتواند در حل بحران در سوریه نتیجه بخش باشد.

 نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه همچنین از توافق واشنگتن و مسکو برای اتخاذ «گام های واقعی» جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه خبر داد.

http://217.218.67.233//photo/20160422/8249448b-6f9c-4195-9a11-e3e6f5b20211.jpg
تصویر آرشیوی از مذاکرات صلح سوریه در ژنو

 وزیر خارجه آلمان نیز از طرف های درگیر در سوریه خواست به میز مذاکرات بازگردند.

این در حالیست که امریکا و روسیه همچنان درباره آینده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، اختلاف نظر دارند. واشنگتن تاکید دارد اسد باید پیش از حصول نتیجه در هر گونه روند صلح کناره گیری کند در حالی که روسیه با این ایده مخالف است و می‌گوید رئیس جمهور سوریه در حال دفاع از کشورش در مقابل تروریست‌ها است.

سوریه از اوایل سال 2011  صحنه درگیری میان ارتش سوریه با گروه های تروریستی و معارضانی است که عمدتا از حمایت کشورهایی چون عربستان سعودی، قطر، ترکیه و امریکا برخوردارند.

 براساس آمار رسمی، این درگیری ها تاکنون بیش از 470 هزار کشته بر جای گذاشته است و نزدیک به نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور مجبور به ترک خانه هایشان شده اند که بسیاری از آنها به کشورهای همسایه سوریه گریخته اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku