News   /   آمريکا

دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شد

دونالد ترامپ، نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

حزب جمهوری‌خواه به طور رسمی دونالد ترامپ را به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آتی امریکا انتخاب کرد.

این سرمایه‌دار جنجالی در رقابت‌های سخت و نفسگیر درون حزبی توانست 16 رقیب خود را شکست دهد و در یک قدمی کاخ سفید قرار گیرد.

مطابق مقررات انتخاباتی امریکا، ترامپ باید نامزدی حزب جمهوریخواه را به طور رسمی اعلام کند.

وی قرار است روز پنجشنبه در یک سخنرانی رسماً اعلام کند که کاندیداتوری حزب جمهوریخواه را پذیرفته است.

این میلیاردر نیویورکی در پیامی توئیتری نوشته است: «نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افتخار بسیار بزرگی است. سخت کار خواهم کرد و هرگز مأیوستان نخواهم کرد. اول امریکا!»

در صورتی که حزب دموکرات نیز تنها کاندیدای باقیمانده یعنی هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند، رقابت نهایی برای ریاست جمهوری بعدی امریکا میان ترامپ و هیلاری کلینتون خواهد بود.

ترامپ پیشتر گفته بود در ماه نوامبر، زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا با شکست هیلاری کلینتون «کار را تمام خواهم کرد.»

انتظار می رود هیلاری کلینتون نیز به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی شود

گفتنی است ترامپ مخالفان زیادی در میان نمایندگان حزبی دارد و تلاش آنها برای جلوگیری از انتخاب شدن ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه ناکام ماند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی‌ جدید نشان می‌دهد اکثر مردم امریکا به هیچ یک از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری اعتماد ندارند.

یافته‌های این نظرسنجی که به طور مشترک توسط آسوشیتدپرس و جی‌اف‌کی انجام شده نشان می دهد 81 درصد از امریکایی‌ها می‌گویند از انتخاب یکی از این دو سیاستمدار به عنوان رئیس جمهور آینده نگران هستند.

همچنین یک چهارم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؛ از هر دو می‌ترسند.

 همچنین 14 درصد از طرفداران ترامپ و کلینتون می‌گویند از کاندیدایی که دوست ندارند، حمایت می‌کنند.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان امسال برگزار شود تا جانشین باراک اوباما پس از دو دوره ریاست جمهوری مشخص گردد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku