News   /   آمريکا

همسر دونالد ترامپ از سخنرانی میشل اوباما کپی‌برداری کرد

سخنرانی ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در شهر کلیولند در ایالت اوهایو در امریکا (29 تیر 1395- عکس از رویترز)

ملانیا ترامپ، همسر نامزد جنجالی ریاست جمهوری امریکا، در نخستین سخنرانی رسمی خود در گردهمایی کمیتۀ ملی حزب جمهوری‌خواه از سخنرانی سال 2008 میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده کپی برداری کرده است.

دونالد ترامپ، نامزد میلیاردرِ حزب جمهوری‌خواهِ امریکا قرار است در گردهمایی کمیتۀ ملی این حزب که از دوشنبه (به وقت امریکا) در شهر کلیولند در ایالت اوهایو آغاز شده است، به عنوان نامزد نهاییِ این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا، معرفی شود.

وی ساعاتی پیش در حرکتی غیرمعمول برای معرفی همسرش به نمایندگان ایالتیِ حزب بر روی صحنۀ این گردهمایی رفت و گفت مفتخر است که بانوی اول آیندۀ امریکا را به حاضرین معرفی کند.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در کنار همسر در گردهمایی ملی این حزب در در شهر کلیولند در ایالت اوهایو در امریکا (29 تیر 1395- عکس از رویترز)

سخنرانی ملانیا عبارات و کلماتی دقیقاً مشابه سخنرانی میشل اوباما در گردهمایی حزب دموکرات هنگام نامزدی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا داشت.

به عنوان مثال ملانیا گفت: «از سنین کودکی، پدر و مادرم به من آموختند که باید برای آن‌چه در زندگی می‌خواهید، سخت تلاش کنید: که یک شخص باید به آن‌چه می‌گوید پایبند باشد و بر سر قول‌های خود بماند؛ که باید به انسان‌ها احترام گذاشت. آن‎ها در زندگی روزمرۀ خود به من ارزش‎‏ها و اخلاقیات را نشان دادند و آموختند.»

این در حالی است که میشل اوباما در سال 2008 در عباراتی تقریباً مشابه گفته بود: «من و باراک با ارزش‌های مشابه بسیاری رشد کردیم: این‎که باید برای چیزی که می‌خواهید سخت تلاش کنید؛ این‎که باید به سخنان خود پایبند باشید و به آن‌چیزی که می‌گویید عمل کنید؛ این‌‎که با انسان‌ها با کرامت و احترام برخورد کنید، حتی اگر آن‎ها را نمی‎شناسید، حتی اگر با آن‌ها موافق نیستند.»

میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در حال سخنرانی هنگام اعلام نامزدی نهایی باراک از حزب دموکرات در انتخابات سال 2008 

ملانیا مدعی شده است که کمترین کمک ممکن را برای نگارش سخنرانی خود دریافت کرده است، اما سخنرانی‎های مربوط به رقابت‌های انتخاباتی در امریکا را اغلب مشاوران می‌نویسند.

براساس گزارش شبکۀ خبری سی.ان.انِ امریکا، ملانیا که به دلیل اصالت اسلوانیایی‎اش به سختی انگلیسی صحبت می‌کند به مدت پنج تا شش هفته با یک تنظیم‌کنندۀ سخنرانی تمرین کرده است.

ملانیا که پیش از ازدواج با ترامپ به عنوان یک مدل فعالیت می‌کرده است، در سخنرانی خود سعی کرد تصویر رئوف‌تری از همسر جنجالی خود نمایش دهد و شهادت داد که ترامپ هرگز امریکا را ناامید نخواهد کرد.

با توجه به اظهارات سختگیرانه و خشن ترامپ که پیشتر گفته بود در صورت تصدی منسب ریاست جمهوری، مسلمانان را از ورود به امریکا منع می‌کند و یا دیواری برای جلوگیری از ورود پناهجویان به ایالات متحده خواهد ساخت، همسر 46 سالۀ وی سعی کرد تصویری سخت‌گیر ولی در عین حال مهربان و وفادار از همسرش ارائه بدهد.

وی گفت: «18 سال است که با دونالد زندگی می‎کنم و از روزی که با یکدیگر آشنا شدیم، از عشق او به کشورش باخبر بودم. وی هنگامی که لازم است، سخت‌گیر است، اما در عین حال مهربان است... از صمیم قلب می‎دانم که او یک تغییر بزرگ و ماندگار ایجاد خواهد کرد. او هرگز تسلیم نخواهد شد و هرگز، هرگز شما را ناامید نمی‌کند.»

ملانیا افزود: «دونالد همواره یک رهبر فوق‌العاده بوده و خواهد بود. اکنون وی برای شما کار خواهد کرد.»

وی گفت: «رقابت دشوار خواهد بود، تا نوامبر (آبان 1395/زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا) مبارزۀ سختی در پیش است. دوره‌های خوب، دشوار و چرخش‌‎های غیرمنتظره در پیش خواهیم داشت. رقابت ترامپ که بدون هیجان و درام نمی‌شود.»

ملانیا تنها چند ساعت پس از آن سخن می‌گفت که نمایندگانِ حزبی مخالف ترامپ سعی داشتند با برگزاری رأی‌گیری برای تغییر قوانین حزبی، از نامزدیِ نهایی ترامپ جلوگیری کنند و البته با توجه به اختلافات موجود، ناکام ماندند.  

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku