News   /   آمريکا

کاهش 3 درصدی برتری آرای کلینتون در برابر ترامپ

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا

بر اساس یک نظرسنجی جدید، برتری هیلاری کلینتون نامزد احتمالی حزب دموکرات امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در برابر دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی به طور سراسری به سه درصد کاهش یافته است.

بنا بر تازه‌ترین نظرسنجی مشترک ان‌بی‌سی نیوز و موسسه افکار سنجی «سِروِی مانکی» که سه‌شنبه منتشر شد کلینتون با اختلاف آرای 47 در برابر 44 درصد از ترامپ پیشتاز است. این در حالی است که این ارقام در نتایج هفته گذشته این نظرسنجی 48 در برابر 43 درصد گزارش شده بود که از پیشتازی پنج درصدی کلینتون بر ترامپ حکایت داشت.

ظاهرا این کاهش محبوبیت به شدت ناشی از رسوایی ایمیلی کلینتون است به طوری که به باور 82 درصد رای‌دهندگان امریکایی استفاده وی از سرور ایمیل شخصی در دوره تصدی وزارت خارجه امری نامناسب بوده است، که البته 15 درصد چنین نظری ندارند.

حدود 56 درصد از رای دهندگان مخالف اظهارات جیمز کامی رئیس پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) هستند. وی هفته گذشته کلینتون را مشمول اتهامات کیفری در پرونده ایمیل ندانسته بود. در همین حال، 41 درصد نیز توصیه وی را درست دانسته‌اند.

در این نظرسنجی که در فاصله 4 تا 10 ژوئیه با حاشیه خطای 1.4 درصد انجام شد از هفت هزار و 869 فرد بزرگسال امریکایی مصاحبه اینترنتی به عمل آمد.

دونالد ترامپ

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ که پیشتر برگزار شد ترامپ و کلینتون در حال حاضر از جمله نامزدهای ریاست‌ جمهوری 70 سال گذشته امریکا هستند که بدترین امتیازها را کسب کرده‌اند.

وقتی از امریکایی‌ها درباره ذهنیتشان از کلینتون سوال شد 27 درصد وی را غیر معتمد، 13 درصد نامطلوب و هشت درصد «مجرم» و «فاسد» دانستند.

بازخوردهای اخیر نشان‌دهنده آن است که بسیاری از مردم امریکا کماکان کلینتون را شیاد و غیر قابل اعتماد دانسته و عموما نظر مساعدی نسبت به وی ندارند.

ترامپ نیز طیفی از واکنش‌های منفی را در قبال شخصیت خود رقم زده است. 16 درصد وی را منفور دانسته، 12 درصد از وی با عناوین «ابله» یا «جوک» یاد کرده و 10 درصد نیز وی را «نژادپرست» یا «متعصب» دانسته‌اند.

هشت درصد وی را فردی «بی ملاحظه» یا «خطرناک» دانسته و هفت درصد از او به عنوان کسی که بدون فکر سخن می‌گوید یاد کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku