حملات هوایی امریکا به شمال سوریه؛ کشته شدن 21 غیرنظامی

تصویری آرشیوی از یک فروند جنگنده اف-18 امریکا که از ناو هواپیمابر این کشور در دریای مدیترانه عازم ماموریتی در سوریه شده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا به شمال سوریه، دستکم 21 غیرنظامی کشته شده‌اند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا به شهر منبج، دستکم 15 غیرنظامی کشته شدند.

این گروه می‌افزاید همچنین در حملات هوایی به روستایی در نزدیکی شهر منبج، دستکم 6 غیرنظامی دیگر کشته شدند.

شهر منبج که از جمله پایگاه‌های اصلی گروه تروریستی داعش در شمال سوریه به شمار می‌آید، در ماه‌های اخیر صحنه حملات گسترده نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد و عرب مورد حمایت امریکا هستند که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده و علیه داعش ‌جنگیده‌اند.

تصویری آرشیوی از نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهر منبج (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنا بر گزارش‌ها، از زمان آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی منبج در شمال این کشور، 13 هزار غیرنظامی از این شهر گریخته‌اند.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از تاریخ 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای باز پس‌گیری منبج آغاز کرده و به تدریج با محاصره شهر در سوم تیر ماه وارد مناطق جنوب غربی شهر شدند.

شهر منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش است، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی، بود.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku