News   /   اروپا

فرمانده پیشین ناتو: غرب در مسیر جنگ با روسیه است

یکی از فرماندهان پیشین ناتو، مدعی شد غرب در مسیر جنگ با روسیه است.

ژنرال الکساندر ریچارد شیرف، یکی از فرماندهان پیشین ناتو، مدعی شد غرب در مسیر جنگ با روسیه است.

شیرف در کتاب خود با عنوان «جنگ 2017 با روسیه» که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشته است حوادث شبه جزیره کریمه صلح پس از دوره جنگ سرد را برهم زد و شرایط را برای آغاز درگیری‌ها رقم زد.

وی پیش بینی کرد روسیه برای درهم شکستن محاصره ناتو منطقه‌ای را در شرق اوکراین تصرف و مسیری را به سمت کریمه باز کرده سپس به کشورهای حوزه بالتیک (استونی، لیتوانی و لتونی) حمله می‌کند.

این ژنرال انگلیسی افزود: «در یک دوره پرتنش، حمله به کشورهای حوزه بالتیک... کاملا محتمل است.»

شیرف که طی سال‌های 2011 تا 2014 جانشین فرمانده ناتو در اروپا بود، خاطر نشان کرد در صورتی که اقدامات لازم انجام نگیرد این آشوب‌ها در سال 2017 آغاز خواهد شد.

رزمایش نیروهای ناتو در گرجستان (21 اردیبهشت 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

این فرمانده پیشین ناتو با تاکید بر ضرورت حفظ بازدارندگی هسته‌ای گفت: «کاملا آگاه باشید که استفاده روسیه از تسلیحات اتمی یک بخش طبیعی از راهبرد نظامی مسکو است.»

وی روسیه را خطرناکترین دشمن غرب توصیف کرد و گفت غرب تنها در صورتی می‌تواند ولادیمیر پوتین را متوقف کند که نسبت به احتمال وقوع جنگ هوشیار باشد و اقداماتی را در همین راستا اتخاذ کند.

شیرف همچنین با انتقاد از کاهش بودجه نظامی انگلیس گفت ناتو از نظر دانش، توانایی و تجهیزات نظامی در برابر توانایی‌های همیشه در حال پیشرفت روسیه دچار کمبود است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku