News   /   اروپا

اشتون کارتر: ناتو از متحدانش در برابر روسیه دفاع می‌کند

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر دفاع امریکا با اشاره به آنچه «تجاوز» روسیه خواند، اعلام کرد ناتو از هم‌پیمانان خود در برابر آن دفاع می‌کند.

اشتون کارتر روز سه شنبه در جلسه معرفی فرمانده جدید ناتو شهر اشتوتگارت آلمان گفت در صورتی که مسکو از «تهدیدهای نظامی» دست بکشد ناتو درب را برای همکاری روسیه در چالش‌های امنیتی جهانی باز می‌گذارد.

کارتر ادامه داد: «با وجود این، تصمیم گیری بر عهده کرملین است. ما به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم چه برسد به جنگ واقعی. قصد نداریم از روسیه دشمن بسازیم.»

این مقام امریکایی خاطر نشان کرد: «اشتباه نکنید. ما از هم‌پیمانان خود، نظم مبتنی بر قوانین بین المللی و آینده روشنی که آن برای ما فراهم می‌آورد، دفاع خواهیم کرد.»

وزیر دفاع امریکا این اظهارات را در مراسم معرفی فرمانده جدید ناتو در اروپا مطرح کرد. ارتشبد کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای امریکایی مستقر در کره جنوبی، به عنوان فرمانده جدید ناتو در اروپا معرفی شد.

ارتشبد کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده جدید ناتو در اروپا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 اسکاپاروتی در حالی جانشین فیلیپ بریدلاو می‌شود که روابط ناتو و روسیه بر سر مناقشه اوکراین و استقرار نیروهای این سازمان نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه همچنان پرتنش است.

فرمانده جدید ناتو در اروپا نیز خاطر نشان کرد ناتو با «چالش‌هایی» از سوی روسیه در اوکراین و منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی مواجه است.

کرملین بارها ناتو را به دلیل تقویت حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است».

این در حالیست که آلمان هفته گذشته اعلام کرده بود اعزام نیرو به لیتوانی را با هدف افزایش توان ناتو در نزدیکی روسیه مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku