News   /   آمريکا

خروج کروز از رقابت‌های انتخاباتی؛ نامزدی احتمالی ترامپ در انتخابات

سخنرانی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در ایالت ایندیانا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ با کناره گیری تد کروز از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات لقب گرفته است.

پس از برگزاری انتخابات ایالت ایندیانا در بامداد چهارشنبه (سه شنبه به وقت امریکا) که با پیروزی ترامپ همراه بود، کمپین کروز به خاطر عملکرد ضعیف، به فعالیت‌های انتخاباتی خود پایان داد.

در پی آن رینس پریباس رئیس حزب جمهوری خواه امریکا اعلام کرد با کناره گیری کروز از رقابت‌ها، ترامپ نامزد احتمالی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا لقب گرفته است.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان خواهد بود، ما همه نیاز داریم تا متحد شویم و بر شکست هیلاری کلینتون تمرکز کنیم.»

پس از شمارش 93 درصد از آراء اخذ شده در ایالت ایندیانا، ترامپ، کروز و جان کاسیچ به ترتیب اول تا سوم شدند. ترامپ با این پیروزی تعداد نمایندگان حزبی خود را به یک هزار و 47 رساند.

کروز نیز با توجه به اینکه تاکنون حمایت 565 نماینده حزبی را به دست آورده و از سوی دیگر تنها 520 نماینده حزبی دیگر در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری خواه باقی مانده، عملا شانس خود را برای پیروزی در جبهه جمهوری خواهان از دست داده است.

در میان نامزدهای جمهوری خواه، هر شخصی که بتواند حمایت یک هزار و 237 نماینده حزبی را به دست آورد، نامزدی این حزب را در رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری کسب می‌کند.

سخنرانی برنی سندرز نامزد حزب دموکرات در ایالت ایندیانا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیروزی سندرز بر کلینتون در ایندیانا

برنی سندرز نامزد حزب دموکرات در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری امریکا با کسب بیش از 52 درصد آراء در ایندیانا، بر هیلاری کلینتون رقیب خود غلبه کرد.

پس از شمارش 93 درصد آراء، سندرز با کسب حمایت 43 نماینده حزبی، تعداد حامیان حزبی خود را به یک هزار و 400 رساند؛ اگرچه کلینتون نیز به رغم شکست، حمایت 37 نماینده حزبی را در این ایالت به دست آورد و در آستانه کسب پیروزی نهایی بر سندرز قرار گرفته است.

کلینتون تاکنون حمایت 2 هزار و 202 نماینده حزبی را به دست آورده است. نامزدهای حزب دموکرات برای پیروزی در نهایی در انتخابات مقدماتی می‌بایست حمایت 2 هزار و 383 نماینده حزبی را به دست آورند.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده تعیین خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku