News   /   آمريکا

کلینتون و ترامپ در ایالت نیویورک پیروز شدند

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پیروز انتخابات درون حزبی در ایالت بزرگ نیویورک (عکس: سی ان ان)

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در ایالت سرنوشت ساز نیویورک پیروز شدند.

بنا بر نتایج این انتخابات، ترامپ، جان کاسیچ و تد کروز از حزب جمهوریخواه به ترتیب حدود 60، 25 و 15 درصد آرای جمهوریخواهان را کسب کردند و کلینتون و برنی سندرز به ترتیب 58 و 42 درصد آرای دموکرات‌ها را به دست آوردند.

این پیروزی ها تا حدودی می تواند شکست های قبلی کلینتون و ترامپ را جبران کند و آنان را در موقعیت بهتری برای کسب نامزدی نهایی حزبشان قرار دهد.

این دو کاندیدای مطرح انتخابات آتی امریکا به امید پیروزی در ایالت بزرگ و پر جمعیت نیویورک تبلیغات گسترده ای کرده بودند.

هیلاری کلینتون در کنار همسرش بیل کلینتون، خرسند از پیروزی در نیویورک (عکس: رویترز) 

ترامپ در جشن پیروزی در ایالت نیویورک که در «برج ترامپ» برگزار شد گفت: «باید به مردمی که مرا به خوبی می شناسند - نیویورکی ها – بگویم اینگونه رای دادن به ما، شگفت انگیز است.»

تاجر 69 ساله منهتن از مردم نیویورک به خاطر حمایت خاصشان، تشکر ویژه کرد.

هیلاری کلینتون نیز که جشن پیروزی را در کنار همسرش، بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین برگزار می‌کرد به «دوستان زیادی» که در نیویورک دارد اشاره کرد و گفت طی چند روز اخیر به گوشه و کنار شهر رفته و با افراد جدیدی نیز ملاقات کرده است.

هیلاری کلینتون ضمن «سپاسگذاری عمیق» از مردم نیویورک افزود: «نیویورکی‌ها همیشه هوای مرا داشته‌اند؛ من هم تلاش می‌کنم همیشه از شما حمایت کنم.»

گفتنی است هیلاری کلینتون قبلا دو بار به عنوان نماینده نیویورک در سنا انتخاب شده بود و ترامپ نیز متولد منطقه کوئینز در شهر نیویورک در همین ایالت است و تعدادی از برجهای تجاری اصلی وی در منهتن قرار دارد.

اعضای تیم انتخاباتی کلینتون گفته اند با پیروزی در نیویورک، خیالشان راحت می شود و کار تمام است.

کلینتون در هفت ایالت از هشت ایالتی که پیش از نیویورک رای گیری شده بود رقابت را به سناتور سندرز واگذار کرد.

دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت نیویورک نفس راحتی کشید. (عکس: رویترز)

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برگزار شود تا جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات این کشور را به کاخ سفید بفرستد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku