News   /   آمريکا

ترامپ و کلینتون پیروز چهارمین «سه شنبه بزرگ» انتخابات امریکا

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون پیروز چهارمین «سه شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در چهارمین «سه شنبه بزرگ» انتخابات درون حزبی امریکا که در 5 ایالت برگزار شد، دونالد ترامپ جمهوری خواه در 5 ایالت و هیلاری کلینتون دموکرات در 4 ایالت به پیروزی دست یافته‌اند.

روز سه شنبه به وقت امریکا (بامداد چهارشنبه) 5 ایالت پنسیلوانیا، مریلند، کنتیکت، دلاور و رود آیلند امریکا صحنه برگزاری انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بود.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا؛ بامداد 8 اردیبهشت (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ نامزد انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان موفق شد در همه 5 ایالت پیروزی را از آن خود کند و تعداد نمایندگان حزبی حامی خود را به 950 برساند.

تد کروز و جان کاسیچ دیگر نمایندگان جمهوری خواه نیز که تاکنون هر یک به ترتیب 560 و 153 نماینده حزبی به دست آورده‌اند، نتوانستند در این 5 ایالت به موفقیت چشمگیری دست یابند. در جبهه جمهوری خواهان هر نامزدی که بتواند یک هزار و 237 نماینده حزبی را با خود همراه کند، نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری لقب خواهد گرفت.

هیلاری کلینتون نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات ها در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا؛ بامداد 8 اردیبهشت (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اما از سوی دیگر در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، کلینتون با کسب پیروزی در 4 ایالت پنسیلوانیا، مریلند، کنتیکت و دلاور فاصله تعداد نمایندگان حزبی حامی خود را با برنی سندرز افزایش داد.

کلینتون تاکنون موفق به کسب نظر موافق 2 هزار و 141 نماینده حزبی شده است و برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به 2 هزار و 383 نماینده حزبی حامی خود نیاز دارد.

در همین حال سندرز نیز تنها موفق شد در ایالت رود آیلند پیروزی را از آن خود کند و مجموع نمایندگان حزبی حامی خود را به یک هزار و 321 برساند.

دور آتی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان قرار است در تاریخ 3 می (14 اردیبهشت به وقت امریکا) در ایالت ایندیانا برگزار شود.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده تعیین خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku