News   /   آمريکا

انتخابات درون حزبی امریکا در پایان راه

چهارمین سه شنبه بزرگ در انتخابات درون حزبی امریکا در 5 ایالت برگزار می شود. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در آستانه برگزاری چهارمین «سه شنبه بزرگ» در انتخابات درون حزبی امریکا، انتظار می رود دونالد ترامپ جمهوری خواه و هیلاری کلینتون دموکرات اکثریت آراء را در 5 ایالت به دست آورند.

روز سه شنبه به وقت امریکا (بامداد چهارشنبه) قرار است 5 ایالت پنسیلوانیا، مریلند، کنتیکت، دلاور و رود آیلند صحنه برگزاری انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان باشد.

براساس نتایج نظرسنجی‌های اولیه، به نظر می‌آید ترامپ و کلینتون به مانند هفته گذشته که در نیویورک به پیروزی دست یافتند، پیروز این 5 ایالت لقب گیرند که در این صورت احتمالا رقابت برای برنی سندرز در میان دموکرات‌ها به پایان خواهد رسید و کلینتون پیروز دموکرات‌ها لقب خواهد گرفت.

کلینتون تا پیش از این سه شنبه بزرگ، یک هزار و 944 نماینده حزبی و سندرز یک هزار و 192 نماینده حزبی به دست آورده بود؛ کلینتون برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به 2 هزار و 383 نماینده حزبی نیاز دارد.

از سوی دیگر در حالی که تد کروز و  جان کاسیچ در حال تشکیل ائتلاف علیه ترامپ هستند، اما به گفته کارشناسان این ائتلافی دیرهنگام است که ترامپ با کسب 845 نماینده حزبی بیشتر مسیر نامزدی نهایی را پشت سر گذاشته است.

کروز و کاسیچ هر یک به ترتیب 559 و 148 نماینده حزبی به دست آورده‌اند. در جبهه جمهوری خواهان هر نامزدی که یک هزار و 237 نماینده حزبی به دست آورد، نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری لقب خواهد گرفت.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا روز ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار و جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده تعیین خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku