«القاعده با شبه‌نظامیان تحت حمایت امریکا و عربستان همکاری می‌کند»

عناصر گروه تروریستی القاعده (تصویر آرشیوی)

قاسم الریمی سرکرده گروه تروریستی القاعده در یمن می‌گوید عناصر این گروه در کنار شبه‌نظامیان تحت حمایت عربستان سعودی و امریکا و همچنین نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن علیه نیروهای جنبش انصارالله حوثی و ارتش یمن جنگیده‌اند.

قاسم الریمی روز یکشنبه به رسانه‌های وابسته به این گروه گفت عناصر القاعده همچنین با مجموعه‌ای از دیگر احزاب، از جمله گروه‌های سلفی و «اخوان المسلمین» که از حامیان اصلی هادی به شمار می‌روند، همکاری کرده است.

القاعده شبه‌جزیره عرب یکی از فعال‌ترین شاخه‌های این گروه محسوب می‌شود و پنتاگون آن را خطرناک‌ترین شاخه این سازمان تروریستی می‌داند.

قاسم الریمی، سرکرده گروه تروریستی القاعده در یمن (تصویر آرشیوی)

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

عناصر وفادار به هادی در ژوئیه 2015 شهر عدن را با کمک نظامی رژیم آل‌سعود تصاحب کردند. این شهر از سپتامبر 2014 در اختیار مبارزان جنبش انصارالله حوثی بود.

هادی و شبه‌نظامیان حامی وی از آن زمان، از عدن به عنوان پایگاه خود استفاده می‌کنند و آن را پایتخت موقت این کشور می‌خوانند.

نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن (تصویر آرشیوی)

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

القاعده با بهره جستن از هرج و مرج ناشی از تجاوز دو ساله عربستان سعودی در جنوب و جنوب غرب یمن قدرت گرفته است.

واشنگتن نیز در کنار تجاوز سعودی‌ها، با انجام حملات پهپادی در یمن ادعا می‌کند مواضع القاعده را هدف قرار داده است. با وجود این، منابع محلی می‌گویند قربانی اصلی اینگونه حملات غیرنظامیان هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku