40 کشته در درگیری میان گروه‌های تکفیری در سوریه

یکی از اعضای گروه تکفیری جیش الاسلام (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس گزارش‌ها، درگیری میان گروه‌های تکفیری تحت حمایت کشورهای خارجی در حومه شهر دمشق، پایتخت سوریه، دست‌کم 40 کشته بر جای گذاشته است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این افراد طی درگیری‌های روز جمعه در منطقه غوطه شرقی بین گروه تروریستی جیش الاسلام با گروه‌های وفادار به جبهه فتح‌الشام و گروه فیلق الرحمن کشته شدند.

این نهاد مستقر در لندن که به گروه‌های معارض دولت دمشق نزدیک است، با اشاره به هلاکت «دست‌کم 15 عضو جیش الاسلام و 23 عضو گروه‌های رقیب آن» از مجروح شدن حدود 70 نفر از تروریست‌ها در این درگیری‌ها خبر داد.

بنا بر اعلام این نهاد، در نزاع میان این گروه‌ها دو غیرنظامی نیز جان باختند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه با استناد به بیانیه گروه جیش الاسلام – که تحت حمایت عربستان سعودی است – افزود این درگیری‌ها بعد از آن رخ داد که گروه‌های رقیب یک کاروان پشتیبانی عازم منطقه القابون در حومه دمشق را تصاحب کردند.

گروه فیلق الرحمن با رد این ادعا خاطر نشان کرد جیش الاسلام «هفته‌ها» در تدارک حمله به این گروه در منطقه غوطه شرقی بود.

درگیری میان گروه‌های تکفیری فعال در سوریه کاملاً رایج است. گروه‌های جبهه فتح‌الشام و جندالاقصی که پیشتر هم‌پیمان بودند در ماه فوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری که در استان ادلب رخ داد، حدود 70 نفر از عناصر دو گروه کشته شدند.

جبهه فتح‌الشام در ماه ژانویه نیز به مدت 10 روز با دیگر گروه‌های رقیب در استان ادلب درگیر شده بود.

جیش الاسلام و فیلق الرحمن در می سال گذشته میلادی درگیر شده بودند. این نزاع به کشته شدن بیش از 500 نفر از عناصر دو گروه و 10 غیرنظامی منجر شد.

حضور گروه تروریستی جیش الاسلام در منطقه غوطه شرقی نسبت به دیگر گروه‌ها پررنگ‌تر است. محمد علوش، یکی از سران این گروه تکفیری، نقش مذاکره‌کننده گروه‌های معارض را در نشست‌های صلح در سوئیس و قزاقستان ایفا کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku