News   /   اروپا

محاکمه یک باند تروریستی در فرانسه

ورود شاهدان با صورت‌های پوشانده به دادگاه اعضای باند کن - تورسی (31 فروردین 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

دادگاه فرانسه محاکمه یک باند تروریستی فرانسوی را که گمان می‌رود با عناصر تکفیری فعال در سوریه در ارتباط بوده‌اند، شروع کرده است.

اعضای «باند کَن – تورسی» روز پنج‌شنبه در دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم حاضر شدند تا در خصوص اتهام‌های خود پاسخگو باشند. احتمال می‌رود جلسه دادگاه این افراد تا 16 خرداد (7 ژوئیه) ادامه یابد.

کن و تورسی نام دو شهر است که اعضای این باند در آنها مستقر بوده‌اند. 20 نفری که محاکمه می‌شوند به دست داشتن در حمله به یک فروشگاه یهودی در سال 2012 و برنامه‌ریزی برای حمله به چندین مرکز نظامی و غیرنظامی و همچنین پیوستن به گروه‌های تکفیری در سوریه متهم هستند.

بنا بر گزارش‌ها، 10 نفر از اعضای این باند در زندان هستند و سه نفر تا شروع دادرسی به قید وثیقه آزاد شده‌اند. سه نفر نیز تحت تعقیب هستند و گمان می‌رود دو نفرشان به سوریه گریخته باشند.

گروه‌های تکفیری که با دولت‌های عراق و سوریه می‌جنگند تاکنون چندین حمله تروریستی در برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه انجام داده‌اند.

نمایی از جلسه دادگاه اعضای باند کن - تورسی (31 فروردین 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بیشتر افرادی که متهم به عضویت در «باند کَن – تورسی» هستند، بین 23 تا 33 سال سن دارند و در صورتی که گناهکار شناخته شوند، با حکم 30 سال حبس تا حبس ابد روبرو هستند.

در همین حال، پلیس اعلام کرد در مکانی که جرمی بیلی، فردی که گفته می‌شود سرکرده این گروه است، تجهیزات ساخت بمب کشف کرده است.

یکی از اعضای این باند به نام جرمی لوئیس-سیدنی اکتبر 2012 در عملیات پلیس در شهر استراسبورگ برای دستگیری وی کشته شد.

فرانسه از زمان حملات تروریستی نوامبر 2015 در پاریس در وضعیت اضطراری به سر می‌برد. مقام‌های فرانسوی می‌خواهند با افزایش تدابیر امنیتی از وقوع هرگونه فعالیت تروریستی در روز انتخابات ریاست‌جمهوری جلوگیری کنند.

فرانسه یکی از کشورهایی است از پیکارجویان معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمایت می‌کند.

بسیاری از کشورهای اروپایی که خواهان سرنگونی دولت سوریه بودند، نسبت به آمدن شهروندان خود به خاورمیانه و هشدارهای مربوط به بازگشت این افراد به وطن خود بی‌توجه بودند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku