News   /   اروپا

آتش‌سوزی در اردوگاه پناه‌جویان در فرانسه پس از وقوع درگیری

تصویری از آتش‌سوزی در اردوگاه پناه‌جویان در شمال فرانسه

آتش‌سوزی گسترده در اردوگاه پناهجویان در شمال  فرانسه که در پی درگیری‌های خشونت‌آمیز  روی داد، بخش‌های وسیعی از این اردوگاه را منهدم کرده است.

به گفتۀ آتش‌نشانان، دستکم 10 نفر در آتش‌سوزی که دوشنبه‌شب در اردوگاه «گراند سنت» در نزدیکی شهر دونکرک در شمال فرانسه روی داد، زخمی شدند.

به گفتۀ گروه‌های بشردوستانه، در پی این آتش‌سوزی صدها نفر از این اردوگاه که حدود 1000 تا 1500  پناه‌جو در آن سکونت دارند، تخلیه شدند.

مایکل لانده از مقامات منطقۀ «نورد»  که در محل وقوع آتش‌سوزی حضورداشته است، می‌گوید: «چیزی به‌جز مشتی خاکستر باقی نمانده است. بازگرداندن کلبه‌ها به‌جایی که قبلاً بوده‌اند غیرممکن است.»

وی همچنین احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی را منتفی ندانست.

ستون عظیمی از دود که در شب به آسمان بپا خاسته بود از چند کیلومتر دورتر قابل‌مشاهده بود.

یکی دیگر از مقامات منطقه گفت: «تعداد زیادی از اتاقک‌ها در پی آتش‌سوزی تخریب شدند و یا همچنان در آتش می‌سوزند، بیش  از نیمی از اردوگاه  منهدم شده است.»

آتش‌سوزی در اردوگاه  گراند سنت در شمال فرانسه (21 فروردین 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود در حال حاضر حدود 165 نفر به اردوگاهی موقت در نزدیکی این اردوگاه منتقل شدند. این در حالی است  که تا ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه آتش‌سوزی همچنان ادامه داشت.

بر اساس گزارش‌ها، آتش‌سوزی پس از مداخلۀ نیروهای پلیس برای مهار درگیری‌ها در این اردوگاه آغاز شد. دستکم شش تن در این درگیری‌ها مجروح شدند.

 حال  یکی از پناه‌جویان مجروح که  در بزرگراهی در مقابل اردوگاه توسط یک خودرو زیر گرفته‌شده بود، وخیم گزارش‌شده است.

جمعیت اردوگاه پناه‌جویان گراند سنت پس از تخریب اردوگاه بدنام «کاله» در اکتبر گذشته،  افزایش یافته است. اردوگاه کاله در 40 کیلومتری اردوگاه گراند سنت قرار داشت.

اغلب ساکنان اردوگاه پناه‌جویان گراند سنت پناه‌جویانی هستند که از  شمال آفریقا و خاورمیانه متواری و عازم فرانسه شده‌اند. شمار پناه‌جویان این اردوگاه اخیراً پس از ورود شمار زیادی پناه‌جو از افغانستان  بیشتر شده  است.

در ماه‌های اخیر درگیری‌های خشونت‌آمیز زیادی در این اردوگاه گزارش‌شده است.

مقام‌های دولتی فرانسه در اواسط مارس در پی وقوع  درگیری‌ها از برنامه‌های نیروهای امنیتی برای برچیدن این اردوگاه خبر داده بودند.

سواحل شمال فرانسه از بیش از یک دهه پیش تاکنون مقصدی برای پناه‌جویانی بوده است که قصد رفتن به بریتانیا را دارند. این در حالی است که مقام‌های دولتی فرانسه بارها اردوگاه‌های آن‌ها را در این منطقه تخریب کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku