مراسم سالروز میلاد امام محمد تقی (ع) با حضور پرشکوه میلیون‌ها زائر در کاظمین برگزار شد

مراسم پرشکوه سالروز میلاد امام محمد تقی در کاظمین

خیل مسلمانان جهان برای حضور در مراسم سالروز میلاد امام محمدجواد (ع) به بارگاه ملکوتی نهمین امام شیعیان در کاظمین مشرف شده‌اند.

سید حسین نقوی از کاروان حجت مستقر در انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی وی گفت: «آیه‌ای در قرآن می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده نپندارید، آن‌ها زنده‌اند. بنابراین ما درواقع به زیارت کسانی آمده‌ایم که درراه خدا کشته شده‌اند  و در حقیقت زنده‌اند.»

حضرت امام جواد (علیه‌السلام) در ماه رجب، یازدهمین ماه از سال 195 هجرى قمرى، ديده به جهان گشود و تنها 25 سال بعد به شهادت رسید.

http://217.218.67.233//photo/20170409/a57d446c-18ce-4374-be4a-8d5be17473ea.jpg

وی در ادامه افزود: «امام جواد (ع) در عنفوان جوانی به امامت رسیدند. در جامعه شیعه مشاهدۀ جوان کمتر از ده سال در جایگاه امامت امت اسلامی نویدبخش است.»

سالگرد تولد امام جواد (ع) یکی از مکرّم‌ترین رویدادهای سالانۀ عراق است که باوجود اوضاع کم‌ثبات امنیتی با حضور میلیونی مردم برگزار می‌شود.

نقوی دربارۀ این موضوع گفت: «تروریست‌ها هرگز قادر نخواهند بود ایمان و باور دینی به امامان ما را تضعیف کنند. هر کاری که کنند باز هم خیل مردم برای تکریم امامان در این اماکن حضور می‌یابند.»

مقامات امنیتی محافظت از  این مراسم سالانه را یکی از پیروزی‌های مهم خود می‌دانند.

سامی العراجی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری ملی، نیز در گفت وگو با خبرنگار پرس تی وی به حضور پرشور مردم از سراسر جهان در این مراسم اشاره کرد و  گفت: «این عراق واقعی است که از نظر تاریخی و فرهنگی غنی است. امروزه ما به‌شدت برای میراث خود و ریشه‌کنی تروریسم از سرزمین خود می‌جنگیم.»

مردم عراق نیز مثل همیشه عمل می‌کنند و به حرمت امام خود، با مواد خوراکی و نوشیدنی از زائران پذیرایی می‌کنند.

یکی از زائران سفر زیارتی به کاظمین را از آرزوهای دیرینۀ خود عنوان کرد و گفت: «سال‌های سال است که آرزو داشتم به اینجا بیایم. دیدن این مردم شریف که این‌گونه با تواضع به هرکسی کمک می‌کنند باورکردنی نیست . مثل معجزه است.»

یکی از توصیه‌های مهم امام جواد (ع) تحصیل علم و کسب دانش بود که ایشان بر ضرورت آن تأکید داشتند.

باوجود سن کم، بسیاری از علمای دینی و همچنین مردم عادی برای پرسش سؤال‌های خود و دریافت جواب به دیدار وی می‌شتافتند.

بحث‌های عمیق ایشان در حقوق اسلامی، فقه، کلام و اخلاق هنوز هم در حوزه‌های علمیه اسلامی سراسر جهان تدریس می‌شود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌ وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku