افزایش 2 درصدی بهای نفت در پی حملۀ موشکی امریکا به سوریه

افزایش بهای نفت در پی حمله امریکا به یک پایگاه هوایی سوریه

در پی حمله موشکی امریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه و نگرانی از گسترش درگیری در منطقه، بهای نفت دو درصد افزایش داشته است.

ارتش امریکا صبح جمعه (18 فروردین 96) با شلیک حدود 60 موشک توماهوک از ناوهایش در دریای مدیترانه، پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه را در استان حمص هدف قرارداد.

 این حمله پس‌ازآن انجام شد که امریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب قلمداد کردند. دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده است.

بهای نفت با افزایش 1.2 درصدی به حدود 52.30 دلار در هر بشکه و به بالاترین میزان خود در یک ماه اخیر  رسید. بهای نفت خام  در اوایل ماه مارس به‌شدت کاهش‌یافته بود.

در پی این حملات ارزش سهام در  بازارهای اروپایی اندکی کاهش داشت اما دیگر بازارها، ازجمله  بازار طلا، با 1.25 درصد افزایش به 1.253 دلار برای هر اونس رسید.

به گفتۀ تحلیلگران، ازآنجایی‌که امریکا اعلام کرده است این حملات «ادامه‌دار» نخواهد بود، تأثیر بازارها از این حملات احتمالاً کوتاه‌مدت خواهد بود.

کریستوفر مولتکه لث، رئیس بخش فروش موسسه ساکسو کاپیتال در سنگاپور، می‌گوید: «این‌یک واکنش غیرقابل اجتناب بود چراکه بازار اکنون اندکی بهبودیافته، زیرا ظاهراً به نظر نمی‌رسد که این حملات ادامه پیدا کنند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، درست یک روز پس از  حملۀ مرگبار به خان شیخون در استان ادلب در شمال غرب سوریه، بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور را به دخالت در این حمله متهم کرد.

تروریست‌ها که در این منطقه فعال هستند و برخی از مقامات غربی، دولت سوریه را به دخالت در این حمله متهم کرده‌اند. دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده و می‌گوید این کشور «هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.»

دولت سوریه در سال 2014 و در پی حمله شیمیایی در  خارج دمشق، پایتخت این کشور، انبارهای  شیمیایی خود را داوطلبانه منهدم کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku