یمنی‌ها در 3 ماه 119 نظامی سعودی را کشتند

تصویری آرشیوی از نظامیان سعودی در یک پایگاه مرزی

تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهۀ ابتدایی سال 2017 دستکم 119 سرباز سعودی را در مناطق مرزی جنوب غرب عربستان از پای درآورده‌اند.

خبرگزاری عرب‌زبان «یمن واچ» گزارش داد اکثر این حملات در منطقۀ جیزان صورت گرفته و در 22 رویارویی در مجموع 74 نظامی سعودی کشته شده‌اند.

تک‌تیراندازان یمنی همچنین 9 عملیات در منطقۀ نجران انجام دادند که 35 نظامی سعودی نیز در این منطقه کشته شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید در 8 عملیاتی که در منطقۀ عسیر عربستان انجام شد نیز 10 نظامی سعودی کشته شدند.

این گزارش در حالی منتشر شد که تک‌تیراندازان یمنی روز چهارشنبه دو نظامی سعودی را در گذرگاه مرزی علب در منطقۀ عسیر از پای در آوردند.

نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی نیروهای کمیته‌های مردمی روز دوشنبه یک نظامی سعودی را در پایگاه نظامی الکرس و یک نظامی دیگر را در پایگاه نظامی الفریضه در منطقۀ جیزان کشتند.

خبرگزاری رویترز آوریل گذشته در گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن در فروردین 1394، تاکنون دستکم 400 سرباز سعودی تنها در درگیری‌های مرزی کشته شده‌اند.

رژیم سعودی دربارۀ شمار تلفات نظامیانش در جنگ یمن، سیاست ابهام را در پیش گرفته است. به گفتۀ مقامات نظامی سعودی، ریاض تا زمانی که جنگ در یمن پایان نپذیرد، شمار تلفات نظامیانش را اعلام نخواهد کرد.

عربستان در تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، تجاوز نظامی خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرده است. این در حالی است که رژیم ریاض تاکنون با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، در دستیابی به اهدافش ناکام مانده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku