News   /   اروپا   /   تلگرام

اروپا بزرگ‌ترین مرکز سوءاستفادۀ جنسی از کودکان

اروپا به بزرگ‌ترین مرکز انتشار تصاویر سوءاستفادۀ جنسی از کودکان تبدیل شده است.

نتایج تحقیقات انجام‌شده در بریتانیا نشان می‌دهد که اروپا جای امریکای شمالی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز انتشار تصاویر سوءاستفادۀ جنسی از کودکان گرفته است.

نتایج این تحقیقات که از سوی نهاد نظارت بر اینترنت انجام و روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که تصاویر و ویدئوهای سوءاستفادۀ جنسی از کودکان که سال گذشته در کل اروپا منتشرشده است، حدود 60 درصد از محتوای آنلاین جهانی را تشکیل داده است؛ این آمار در مقایسه با سال 2015 با افزایش 19 درصدی همراه بوده است.

این گزارش می‌افزاید امریکای شمالی در سال 2016 میزبان حدود 37 درصد از وب‌سایت‌ها با موضوعات مشابه بوده است؛ این رقم در سال پیش از آن 57 درصد بود.

نهاد نظارت بر اینترنت که ترکیبی از شرکت‌های فنی و نهادهای امنیتی است و در کمبریج مستقر است، افزود هلند در سال 2016 میزبان 20 هزار و 972 وب‌سایت، معادل 37 درصد، از وب‌سایت‌های سوءاستفاده جنسی از کودکان بوده است. پس از هلند که در ردۀ اول این رده‌بندی قرار دارد، امریکا میزبان 12 هزار و 492 وب‌سایت (22 درصد)، کانادا میزبان 8 هزار و 803 وب‌سایت (15 درصد)، فرانسه میزبان  6 هزار و 99 وب‌سایت (11 درصد) و روسیه میزبان 4 هزار و 176 وب‌سایت (7 درصد) بوده‌اند.

این نهاد اعلام کرد در سال 2016 بیش از 8.2 میلیون گزارش دربارۀ این موضوع و دو برابر آمارهای ثبت‌شده در سال پیش از آن دریافت کرده است.

این بررسی از افزایش 258 درصدی در خرید و سوءاستفاده از دامنه‌های اینترنتی جدید به‌منظور سوءاستفادۀ جنسی از کودکان در مقایسه با سال 2015 خبر داد.

سوسی هارگریوز، مدیر اجرایی نهاد نظارت بر اینترنت، گفت شرایط در حال وخیم‌تر شده است.

وی گفت: «شرکت‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای بزرگ هیچ کاری انجام نمی‌دهند یا کار بسیار اندکی انجام می‌دهند تا با سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودکان مقابله شود.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku