News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: اقامۀ نماز در خیابان‌های پاریس در اعتراض به تعطیلی یک نمازخانه

مسلمانانِ حومۀ پاریس در اقدامی اعتراضی در خیابان نماز خواندند.

صدها تن از مسلمانان فرانسه در اعتراض به بسته شدن یکی از نمازخانه‌های خود در حومۀ پاریس، به خیابان‌ آمده و در آنجا به اقامۀ نماز جماعت پرداختند.

این معترضان جمعه در منطقۀ کلیشی، در حومۀ شمالی پاریس، روبروی سالنی که قبلاً از آن به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌شد تجمع کردند. رمی موسو، شهردار این منطقه، تصمیم گرفته است این سالن را تبدیل به یک کتابخانه کند.

انجمن مسلمانان منطقۀ کلیشی این سالن را از سال 2013 اجاره کرده بود اما مدت قرارداد آن در سال 2016 به اتمام رسید. پس از آن در حالی که این انجمن مشغول رایزنی با شهرداری بود تا بتواند این نمازخانه را بار دیگر اجاره کند، یک دادگاه استیناف حکم مخالفت خود را با این اقدام صادر کرد.

اکنون با تعطیلی این نمازخانه، 300 کودکی که در کلاس‌های زبان عربی و تاریخ اسلامی شرکت می‌کردند، دیگر نمی‌توانند در کلاس‌های خود حضور یابند.

مقام‌های محلی می‌گویند مسلمانان می‌توانند از مرکز جدیدی که برای انجمن مسلمانان در نظر گرفته شده برای اقامۀ نماز استفاده کنند اما مسلمانان معتقدند این مرکز بسیار کوچک و از مرکز شهر دور است.

یکی از بانوان مسلمان این شهر می‌گوید: «رفت‌وآمد به آن مرکز برای زنان، سالخوردگان و کودکان بسیار مشکل است.»

معترضان از 10 روز پیش تاکنون در خیابان مقابل این سالن تجمع کرده‌ و گفته‌اند تا زمانی که این مسئله حل نشود، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

حدود 5 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند. به دلیل کمبود مسجد در این کشور، نمازخواندن در خیابان‌ها به امری عادی تبدیل شده است.

مارین لو پن، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری فرانسه، گفته است نمازخواندن مسلمانان در خیابان‌ها نمونه‌‌ای از تعدی مسلمانان به ارزش‌های سکولار فرانسوی‌ها است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku