News   /   ايران   /   تلگرام

ویدئو: سونامی و خسارت گسترده در استان بوشهر

خرابی ناشی از طغیان دریا در بندر دیر در استان بوشهر (29 اسفند 95)

بارش شدید باران به همراه طوفان و طغیان آب دریا در بندر دِیر از توابع استان بوشهر چندین مجروح برجای گذاشت و خسارت‌هایی به بار آورد.

این حادثه حدود ساعت هشت صبح یکشنبه رخ داد و آب دریا با ارتفاع بالا یک باره وارد ساحل شد و خیابان‌ها و خانه‎های اطراف ساحل را فرا گرفت.

حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان دِیر، با تأیید این خبر اعلام کرد: «بر اثر طغیان آب دریا و ایجاد سونامی در کنار دریا هفت نفر از مسافران نوروزی که در ساحل اسکان داشتند مصدوم و راهی بیمارستان کنگان شدند.»

اعتماد افزود: «همچنین بر اثر این حادثه شماری خودرو واژگون شده و تمام آلاچیق‌های پارک ساحلی و شماری از درختان سطح شهر تخریب و قایق‌های صیادی نیز به زیر آب رفته‌اند.»

به گفتۀ فرماندار شهرستان دِیر، در اثر طغیان آب دریا 200 فروند قایق در ساحل خسارت دیدند.

وی همچنین تصریح کرد: «دو دستگاه خودرو با چند سرنشین در آب دریا فرو رفت که غواصان هلال احمر آنها را نجات دادند.»

در همین حال، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، نیز با بیان اینکه پنج نفر در این حادثه ناپدیدند شدند، خاطرنشان کرد: «تلاش‌ها برای یافتن این افراد مفقودی ادامه دارد.»

حسین بهشتی نژاد، مدیر تعاونی صیادی بندر دیر گفت: «براثر بالاآمدن آب دریا از 300 قایق صیادی 90 درصد آنها آسیب دیده و دچار خسارت شده است. بیشترین خسارت‌ها مربوط به قایق‌هایی است که در اسکله شهرداری پهلو گرفته‌اند و تعداد زیادی از آنها دچارشکستگی، غرق و ناپدید شده است.»

بهشتی نژاد گفت: «در این حادثه به قایق‌های صیادی بیش از 100 میلیارد ریال خسارت وارد آمده است.»
 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku