اسد: بسیاری سرکردگان تروریستی در سوریه، ریشه اروپایی دارند

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به نقش اروپا در بحران و ناآرامی‌های 6 سالۀ سوریه گفت بسیاری از سرکردگان تروریستی در این کشور، ریشه اروپایی دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از بی‌رحم‌ترین رهبران القاعده، داعش یا (جبهة) النصره از اروپا می‌آیند.»

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد:«بسیاری از تروریست‌ها از جهان عربی هستند، اما رهبران آن‌ها عمدتاً از اروپا می‌آیند.»

اسد افزود در کشورهای اروپایی افراد بسیاری از قشرهای خاصی از جامعه به حاشیه رانده شدند و مقامات اروپا این افراد  را در شرایطی قرار دادند که ایدئولوژی افراطی وهابیت در میان آنان رواج پیدا کند.
رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به حملات تروریستی چند سال اخیر در سراسر اروپا گفت: «به‌خصوص در فرانسه ...، آن‌ها (مقامات غربی) این افراد را منزوی کردند و اجازه دادند که روحانیون وهابی بیایند و در ذهن آنان نفوذ کنند و اکنون تاوانش را پس می‌دهند.»

اسد در این بیانیه تأکید کرد: « این فرهنگ (افراطی)، اصیل نیست، چیز جدیدی است که فقط طی چند دهۀ گذشته شاهد آن بوده‌‌ایم. چرا؟ دلیل آن، نفوذ ایدئولوژی وهابیت است که هیچ تفکر دیگری را برنمی‌تابد.»

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این بیانیه در مورد نقش ایران در سوریه گفت ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

اسد افزود از سویی دیگر، اسرائیل از تروریست‌ها به‌طور مستقیم یا با پشتیبانی لجستیکی یا حملات مستقیم به نیروهای ارتش سوریه حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی علاوه بر انجام حملات هوایی علیه سوریه، معارضان مسلح مخالف اسد را که در درگیری‌ها مجروح شده‌اند، درمان می‌کند. نیروهای اطلاعاتی اسرائیل همچنین به‌طور مخفیانه وارد خاک سوریه می‌شوند و عملیات جاسوسی انجام می‌دهند.

اسد همچنین ضمن تقبیح تحریم سوریه از سوی غرب به رهبران امریکا گفت تحریم‌ها نیز همچون اقدامات تروریست‌ها به مردم جنگ‌زدۀ سوریه آسیب می‌رسانند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku