News   /   گوناگون   /   تلگرام

ویدئو: جشن رنگارنگ هولی در پاکستان

برگزاری جشنوارۀ هولی توسط هندوها در شهر کراچی پاکستان

هندوهای سراسر پاکستان جشنوارۀ هولی، از سنت‌های دیرینۀ هندوها، را برگزار کردند.

هولی در آستانۀ بهار جشن گرفته می‌شود و مردم را دور هم جمع می‌کند. شرکت‌کنندگان در این مراسم به سر و روی یکدیگر رنگ می‌پاشند، شیرینی پخش می‌کنند و به پایکوبی می‌پردازند.

در بندر کراچی پاکستان حدود 400 هندو روز یکشنبه در یکی از معابد این شهر جمع شدند و به بهانۀ استقبال از بهار به یکدیگر رنگ پاشیدند.

پردیب کومار، یکی از هندوهای مقیم پاکستان، گفت: «جشن هولی بزرگ‌ترین جشنوارۀ هندوهاست. در طی این جشنواره مردم به دیدن یکدیگر می‌روند، شیرینی پخش می‌کنند و به دوستان خود سر می‌زنند. عصر آن روز مردم در یک مکان برای عبادت جمع می‌شوند و رنگ به روی هم می‌پاشند. هدف از پاشیدن رنگ این است که تمام جامعه یکرنگ شوند و اختلافات و تفاوت‌های مردم پایان یابد.»

در این جشن که دست‌کم 2 تا 3 روز ادامه دارد، از رنگ و پودرهای رنگی استفاده می‌شود.

این جشنواره که به نام‌های جشن هولی، جشن رنگ و جشن بهاره نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین اعیاد هندوها است و داستان‌ها و افسانه‌های مختلف و بسیار جالبی دربارۀ ریشۀ آن مطرح شده است.

در این آیین شاد، همهٔ افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت می‌کنند و باور دارند که با فرارسیدن بهار، بار دیگر روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی پیروز شده است.

هولی در هند، نپال، سری‌لانکا، و کشورهایی که جمعیت هندوی زیادی دارند مثل مالزی، آفریقای جنوبی، امریکا و فیجی جشن گرفته می‌شود. در ایام سراسر هند تعطیل رسمی است.

بنا بر گزارش‌ها، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، قرار است سه‌شنبه (24 اسفند) در جشن هولی که در کراچی برگزار می‌شود شرکت کند.

این نخستین بار است که یک نخست‌وزیر پاکستانی در جشنوارۀ هولی شرکت می‌کند. هندوهای پاکستان از این رویداد بسیار خوشحال هستند.

حدود 3 درصد از جمعیت پاکستان را که اکثریتی مسلمان دارد، غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku