ترکیه: بخش اعظم الباب در کنترل نیروهای ما

حضور پیکارجویان تحت حمایت ترکیه در شهر الباب سوریه (4 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید نیروهای مسلح این کشور و پیکارجویان هم‌پیمان آنها در نبرد با داعش کنترل بخش اعظم شهر البابِ سوریه را در اختیار گرفته اند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فکر ایشیک روز پنج‌شنبه گفت: «زمان زیادی از آمدن ما به الباب گذشته است ولی امروز می‌توانیم اعلام کنیم که تقریباً کنترل کامل این شهر را در دست گرفته و به مرکز آن وارد شده‌ایم.»

ایشیک افزود پیکارجویان معارض دولت سوریه به مرکز شهر الباب راه یافته و عملیات پاکسازی بمب‌های کارگذاشته‌شده داعش را آغاز کرده‌اند.

مقام‌های ترک نخستین بار در ماه گذشته آزادی الباب را اعلام کرده بودند؛ آنها از آن زمان دو مرتبه این ادعا را مطرح کرده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه خاطر نشان کرد: «هنگامی که عملیات تجسس و پاکسازی تمام شود، می‌توانیم بگوییم که الباب به طور کامل از وجود داعش پاکسازی شده است. این (عملیات) زیاد زمان‌بر نخواهد بود.»

وی همچنین از آمادگی ترکیه برای پیوستن به هرگونه عملیات امریکا برای بازپس‌گیری شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ داعش در سوریه، خبر داد.

این مقام ترک تصریح کرد در این عملیات عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که برای براندازی دولت دمشق می‌جنگند، باید مشارکت داده شوند و از حضور شبه‌نظامیان کرد در این عملیات باید جلوگیری شود.

یکی از اعضای این گروه اوایل روز پنج‌شنبه گفت عناصر تحت حمایت ترکیه به مرکز شهر الباب رسیده بودند اما حمله‌های متعدد، سبب «عقب‌نشینی اندک» آنها شد.

وی با اشاره به اینکه عناصر داعش در کل شهر تونل حفر کرده و تله‌های انفجاری کار گذاشته‌اند، ادامه داد: «می‌توانم بگویم که 85 درصد تا 90 درصد این شهر تحت کنترل است.»

در همین حال، یکی از مسئولان گروه‌های معارض دولت سوریه اعلام کرد درگیری‌های خیابانی همچنان در الباب ادامه دارد.

ترکیه عملیات موسوم به «سپر فرات» را از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرد.

دولت دمشق با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده بود.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku