News   /   ايران   /   تلگرام

عکس‌خبر: سیل استان فارس، یک کشته و تخلیۀ چند روستا

سیل ویرانگر در استان فارس، یک کشته بر جای گذاشته است. (عکس از خبرگزاری تسنیم)

طی چند روز اخیر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان فارس مشکلات بسیاری را برای هم‌وطنانمان به وجود آورد.

شدت سیل در شهر جهرم و حومۀ آن بیش از سایر مناطق در این استان بوده است. بارش باران در بخش سیمکان حتی تا 370 میلی‌متر هم رسید.

در جریان این سیل، یک کودک خردسال افغان در شهر جهرم از آغوش مادرش به کانال آب افتاد و جان باخت. ارتباط ۲۰ روستا قطع شده و پنج روستا نیز تخلیه شده‌اند.

علیرضا صحراییان، فرماندار ویژۀ جهرم ‌گفته است سد خاکی «محمدآباد» در حومۀ این شهر تخریب شده است.

پیش‌تر نیز گزارش‌هایی از شکسته شدن سد بزرگ سلمان فارسی جهرم منتشر شد، اما حسن فیاض پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس این خبر را رد کرده و گفته است: «شایعه‎ای که از شب گذشته در فضای مجازی مبنی بر شکستن یکی از سدهای استان منتشر شده، کذب محض است.»

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است بخشی از بازار جهرم فرو ریخته است.

به گفتۀ محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر جادۀ ارتباطی جهرم به شیراز مسدود است و در این محور دو پل به خاطر حجم زیاد سیلاب به‌طور کامل تخریب شده‌اند.

وی افزود یک پل در جادۀ ارتباطی جهرم به سمت لار نیز ویران شده و ارتباط جهرم در این مسیر نیز قطع شده است.

رضایی گفت مردم چند روستای جهرم در مدارس، مساجد، سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها اسکان داده‌ شده‌اند و سایرین نیز برای تأمین حداقل نیاز‌ها با مشکل مواجه هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود حدود 900 واحد مسکونی در روستاهای جهرم بیش از 60 درصد تخریب شده‌اند و با توجه به ادامۀ بارندگی، امکان تخریب بیشتر نیز وجود دارد.

قدرت الله جمالی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان فارس گفته است بالگردهای امدادی در حال آماده‌باش هستند اما به دلیل شرایط نامناسب جوی، امکان پرواز وجود ندارد.

بااین‌حال، نیروهای امداد و نجات و هلال‌احمر و همچنین نیروهای داوطلب طی چند روز اخیر کمک‌های بسیاری در نجات سیل‌زدگان کرده‌اند.

تصاویری از سیل ویرانگر استان فارس را در زیر ببینید.

منبع تصاویر: خبرگزاری‌های مهر و تسنیم

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku