News   /   اروپا   /   تلگرام

کرملین: استعفای مشاور ترامپ موضوعی داخلی است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گفت کناره‌گیری مایکل فلین، از سمت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، یک موضع داخلیِ است.

پسکوف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما هر چه لازم بوده، گفته‌ایم.»

پیش‌تر رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که فلین اواخر ماه دسامبر زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت امریکا، تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه اعمال کرد، از سفیر این کشور در امریکا خواسته بود در واکنش به تحریم‌ها خویشتن‌داری نشان دهد.

به گزارش واشنگتن‌پست، فلین در تماس تلفنی با سفیر روسیه به وی وعده داده بود که دولت ترامپ این تحریم‌ها را دوباره بررسی خواهد کرد.

در همین حال ژنرال کیت کِلاگ، که پیش‌تر رئیس ستاد شورای امنیت ملی امریکا بود، به‌عنوان مشاور امنیت ملی موقت دولت امریکا، معرفی‌شده است.

پسکوف پیش‌تر بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته بود فلین و سفیر روسیه در امریکا دربارۀ لغو تحریم‌ها علیه مسکو گفتگو نکرده بودند.

امریکا در سال 2014 و پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیرۀ کریمه که به الحاق مجدد این منطقه به فدراسیون روسیه منتهی شد، و همچنین طرح اتهام‌هایی مبنی بر حمایت روسیه از مخالفان مسلح در مناطق شرقی اوکراین، تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کرد. کرملین هرگونه مداخله در این مناقشه را رد کرده است.

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

استعفای فلین؛ باهدف آسیب زدن به روابط مسکو و واشنگتن

در همین حال لئونید اسلاتسکی، رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس دومای روسیه، گفت واضح است که  مایکل فلین در راستای تلاش برای آسیب زدن به روابط مسکو و واشنگتن، مجبور به کناره‌گیری از پست خود شده است.

به گزارش ریانووستی، اسلاتسکی گفت: «مشخص است که فلین تحت‌ فشار، مجبور به نوشتن نامۀ استعفا شده است.»

«ترامپ استقلالِ لازم را ندارد»

رئیس کمیتۀ روابط بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه نیز روز سه‌شنبه گفت استعفای مایکل فلین، می‌تواند به معنای آن باشد که دولت ترامپ تحت «تأثیر» احساسات ضدروسیه قرارگرفته است.

به گزارش ریانووستی، کنستانتین کوساچف با اشاره به استعفای فلین گفت: « یا ترامپ استقلال لازم را به دست نیاورده و به‌تبع آن به حاشیه رانده‌شده است؛ یا روسیه ستیزی موجود در هیئت حاکمۀ امریکا، بر دولت جدید نیز تأثیر گذارده است.»

فلین صبح سه‌شنبه در برابر فشارها در خصوص ارتباط محرمانه‌اش با روسیه، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku