News   /   اروپا   /   تلگرام

گزارش: پتو دزدی پلیس فرانسه از پناهجویان در سرمای زمستان

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای پلیس فرانسه پتوها پناهجویان را در سرمای زمستان مصادره می‌کنند. (عکس از رویترز)

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای پلیس فرانسه پتوها و کیسه‌های خواب پناهجویانی را که در سرمای زمستان در خیابان می‌خوابند، از آن‌ها می‌دزدند.

روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت شنبه نوشت مأموران پلیس در پایتخت فرانسه از گاز اشک‌آور علیه مردان، زنان و کودکان پناهجو استفاده می‌کنند، آن‌ها را کتک می‌زنند و آن‌ها را «با خشونت» وادار به ترک این شهر می‌کنند.

چندین خانواده اهل کشور آفریقایی اریتره اعلام کردند پلیس در دمای منفی 7 درجۀ سانتی‌گراد پتوهای آن‌ها را گرفت و به این پناهجویان گفت: «از فرانسه خارج شوید.»

ناتالی استانتون، معاون یکی از نهادهای حامی حقوق پناهجویان در اروپا، گفت: «هنگامی که آنجا بودیم، دیدیم که پلیس اموال مردم را - گاهی در شب و گاهی در روز - برمی‌دارد. این پدیده کاملاً علنی است.»

وی ادامه داد: «همان شبی که دولت (فرانسه) از طرحی برای گرم نگه‌داشتن همه خبر داد، شاهد آن بودیم که پلیس پتوها را برمی‌داشت و آن‌ها را داخل سطل زباله‌ای که پشت یک کامیون داشت، می‌ریخت و سپس از آنجا می‌رفت.»

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم از پناهجویانی که با آن‌ها مصاحبه شده، می‌گویند نیروهای پلیس آن‌ها را نیمه شب بیدار و مجبور به تغییر مکان کرده است. نیمی از پناهجویان نیز این اقدام پلیس را خشونت‌بار توصیف کرده‌اند.

یکی از پناهجویان مدعی شد مأموران پلیس به حدی او را کتک زدند که به مدت 20 روز در بیمارستان بستری شد.

برخی از پناهجویان نیز خاطرنشان کردند پلیس علیه پناهجویانی که سریعاً تغییر مکان ندهند، از گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

یک پناهجوی افغان گفت: «اگر از آن‌ها سؤال بپرسیم یا بگوییم جایی برای رفتن نداریم، آن‌ها به گاز اشک‌آور متوسل می‌شوند.»

در تهیۀ این گزارش با بیش از 340 پناهجو و افرادی که به خاطر جنگ در کشورهایشان آواره شده بودند، مصاحبه شده است. بیشتر این پناهجویان افغان و مابقی آنها از کشورهای آفریقایی بودند.

سازمان پزشکان بدون مرز اواسط دی‌ماه پلیس فرانسه را به «دزدی» اموال پناهجویان و اعمال «خشونت سازمان‌یافته» علیه آنها متهم کرده بود.

کورین توره، یکی از مقام‌های این نهاد خیریه، گفت نیروهای پلیس در نیمه‌های شب پناهجویان را از خواب بیدار و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku