آویگدور لیبرمن: اعراب فلسطینی باید از اسرائیل بروند

آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی رژیم صهیونیستی

آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی رژیم صهیونیستی، خواهان اخراج تمامی شهروندان عرب فلسطینی به اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی شده است.

لیبرمن این مطلب را در گفت‌وگو با کانال خبری 2  اسرائیل و در آستانۀ سفر  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به واشنگتن و دیدار وی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید امریکا، بیان کرد.

لیبرمن همچنین در پاسخ به سؤالی دربارۀ  راه‌حل دو کشور و برنامه‌های سیاسی خود گفت: «من خواهان جدا کردن  تمامی فلسطینیانی هستم که قبل از سال 1967 میلادی در اینجا زندگی  می‌کنند.»

لیبرمن همچنین  از ساخت 5 هزار و 500 واحد مسکونی جدید دیگر در اراضی اشغالی که حدود 65 درصد از آن‌ها در  فهرست ساخت‌وسازهای فوری قرار داده‌شده‌اند، ابراز خرسندی کرد.

تصویری از شهرک‌سازی اسرائیل در کرانۀ باختری اشغالی(عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتانیاهو قرار است در دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، در روز چهارشنبه دربارۀ  تصرف بیشتر اراضی فلسطینیان در کرانۀ باختری گفت‌وگو کند.

 سفر نتانیاهو به  واشنگتن در حالی است که  ترامپ برای نخستین بار از هنگام روی کار آمدنش از شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین انتقاد کرد.

ترامپ در مصاحبه با یک روزنامۀ اسرائیلی گفت معتقد نیست ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطین می‌تواند به صلح کمک کند.

اظهارات محتاطانه ترامپ در پی اعتراضات گسترده جهانی به ساخت‌وسازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطنیان بیان شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هفتۀ گذشته با تصویب لایحه‌ای، ساخت 4 هزار واحد مسکونی دیگر را در کرانۀ باختری اشغالی «قانونی» اعلام کرد.

مطابق با این قانون، به مالکان اصلی این زمین‌ها بابت تصرف اراضی‌شان صرفاً غرامت پرداخته خواهد شد. منتقدان به تصویب این قانون آن را به‌منزله «غصب» اراضی فلسطینیان دانسته‌اند.

 تصویب لایحۀ جنجال‌برانگیز شهرک‌سازی در پارلمان رژیم صهیونیستی با محکومیت جهانی روبرو شده است.

منتقدان به شهرک‌سازی رژیم اسرائیل آن را مانعی برای صلح و تشکیل یک کشور فلسطینی دانسته‌اند.

تصویب این قانون در پارلمان اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه (سوم دی 1395) با تصویب قطعنامۀ 2334، ادامۀ شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالیِ فلسطینی را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» دانسته و آن را محکوم کرد.

رژیم صهيونيستی بعد از اشغال کرانۀ باختری و نوار غزه در سال 1967 ميلادی، شرق قدس را جزئی از قدس جديد عنوان کرد و در سال 1980 در اقدامی که با مخالفت و اعتراض سازمان‌های بين‌المللی و حقوق بشر جهانی مواجه شد، شرق قدس را ضميمۀ اسرائيل کرد.

این در حالی است که بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌وساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع و غیرقانونی است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku