انفجار در موصل؛ 5 کشته، 19 زخمی

در پی حملات تروریستی روز جمعه در موصل، تدابیر امنیتی در مناطق تازه آزادشدۀ این شهر افزایش یافته است. 22 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری رویترز)

به گفتۀ منابع بیمارستانی، وقوع دو انفجار انتحاری در مناطق شرقی شهر موصل عراق، دستکم 5 کشته و 19 زخمی برجای گذاشته است.

یک مرد که تصور می‌شود از عناصر گروه تروریستی داعش بود، روز جمعه هنگام صرف ناهار، مواد منفجرۀ همراه خود را در رستوران سیداتی الجمیله در شرق موصل منفجر کرد که در این حادثه دستکم 4 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

حملۀ دوم مقابل یک پایگاه نیروهای ارتش عراق در منطقۀ النور در موصل روی داد؛ بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده، دستکم یک سرباز کشته و 4 سرباز دیگر زخمی شدند.

این دو انفجار در مناطقی روی داد که نیروهای ارتش عراق به‌تازگی از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرده‌اند.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی است، یک کمربند انفجاری در خیابان الظهور در موصل منفجر شد که این انفجار تلفاتی به دنبال نداشت.

حملات انتحاری روز جمعه، دومین موج حملات تروریستی داعش به مناطق تازه آزادشدۀ شرقی موصل به شمار می‌آید.

تصویری آرشیوی از نیروهای ارتش عراق در موصل

در تاریخ 22 دسامبر (2 دی)، بر اثر انفجار 3 دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقۀ کوکجلی در شرق موصل که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دستکم 30 نفر کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ منابع امنیتی، بیشتر قربانیان این انفجارها زن و کودک بودند و شماری از نیروهای امنیتی عراقی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورند.

عملیات بازپس‌گیری موصل، آخرین پایگاه داعش در عراق، از 26 مهر آغاز شده ‌است و نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل‌توجهی از این مناطق را آزاد کنند.

داعش از تابستان 1393 بخش‌هایی از شمال و غرب عراق را تحت سلطۀ خود درآورده و بارها در این مناطق عملیات تروریستی انجام داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku