News   /   اروپا   /   تلگرام

پلیس فرانسه چهار مظنون تروریستی را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی فرانسه در خیابانی در مون پلیه در نزدیکی محلی که مظنونان تروریستی بازداشت شدند .(22 بهمن 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

پلیس فرانسه از بازداشت چهار نفر در عملیات ضد تروریستی در جنوب این کشور، خبر داد.

به گزارش پلیس فرانسه این چهار نفر- سه مرد و یک دختر نوجوان- قصد اجرای یک حمله انتحاری در یک مرکز گردشگری در جنوب فرانسه را داشتند.

دادستانی فرانسه اعلام کرد نیروهای پلیس با حمله به آپارتمانی در «مون‌پلیه» که این افراد از آن به‌عنوان  آزمایشگاه ساخت بمب استفاده می‌کردند، مظنونان را بازداشت و یک حملۀ قریب‌الوقوع تروریستی را خنثی کردند.

به گزارش رسانه‌های فرانسه، یک پسر 20 ساله و یک دختر 16 ساله در این گروه چهار نفره قصد اجرای حملات انتحاری را داشته‌اند. برخی از رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند این دختر 16 ساله با انتشار ویدئویی در اینترنت با  گروه تروریستی تکفیری داعش اعلان بیعت کرده بود و قصد داشت  تحت راهنمایی  عضو  20 سالۀ این   گروه عازم سوریه شود.

 یک مقام رسمی پلیس  که خواست نامش فاش نشود، گفت این  گروه  پس از  فاش شدن تلاش یکی از اعضای این گروه برای رسیدن به سوریه در سال 2015 و  انتشار پستی  از این دختر نوجوان در رسانه‌های اجتماعی  مورد ظن نیروهای پلیس قرار گرفت.

به گزارش دفتر دادستانی عمومی، در عملیات  جست‌وجو از خانه یکی از این افراد  70 گرم مواد شیمیایی استون پروکسید (TATP) و دیگر مواد شیمیایی کشف و ضبط شد. استون پروکسید ازجمله مواد انفجاری است که در ترکیب مواد انفجاری حملات تروریستی در پاریس در نوامبر 2015 و بروکسل در مارس 2016 به‌کاررفته بود.

 
یک خبرنگار در حال تصویربرداری از  بقایای مواد انفجاری در  خانه ای در مون پلیه  که در آن چهار مظنون تروریستی بازداشت شدند. (22 بهمن 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

دولت فرانسه  می‌گوید این کشور در سال 2016 ،  17 حمله تروریستی را خنثی کرده است. این  کشور پس از حمله تروریستی به دفتر هفته‌نامۀ  شارلی ابدو و حملات پاریس در نوامبر 2015 و نیس در سال 2016 در حالت آماده‌باش قرار دارد. 

مقام‌های پاریس همچنین هفتۀ جاری از برنامه‌ها برای ساخت یک دیوارشیشه ای ضدگلوله در اطراف برج ایفل خبر دادند.

 نیروهای امنیتی فرانسه هفتۀ گذشته نیز  یک تبعه مصری که قصد داشت با یک سلاح سرد  به یک سرباز در مقابل موزه لوور پاریس حمله کند،  بازداشت کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku