News   /   اروپا

قانون‌گذار بریتانیایی: دورۀ اتحادیۀ اروپا به سر رسیده است

دانیل کوچینسکی، نمایندۀ پارلمان بریتانیا

یک قانون‌گذار بریتانیایی با اشاره به اینکه دورۀ اتحادیۀ اروپا به سر رسیده از سایر کشورهای عضو ازجمله لهستان خواست با پیروی از انگلیس به ترک این اتحادیه رأی‌ دهند.

دانیل کوچینسکی، نمایندۀ «شروزبری و آچم» در پارلمان بریتانیا که اصالتاً لهستانی است این سخنان را در نشست اندیشکدۀ محافظه‌کار «بو گروپ» در لندن، پایتخت انگلیس، مطرح کرد.

کوچینسکی افزود: «در حال حاضر برقراری روابط دوجانبه بسیار پیچیده است و به همین دلیل عصر دولت مافوق ملیت نظیر اتحادیۀ اروپا مرده و به خاک سپرده شده است.»

وی همچنین خواهان بازگشت به آنچه روابط دوستانه بین کشورهای مستقل خواند، شد و از سایر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا ازجمله لهستان خواست مثل بریتانیا در آیندۀ نزدیک از این اتحادیه خارج شوند.

کوچینسکی در ادامه گفت: «و به همین دلیل است که من امیدوارم کشورهایی دیگری نیز وجود داشته باشند که اتحادیۀ اروپا را ترک می‌کنند و من امیدوارم و دعا می‌کنم که میهنم لهستان در ترک اتحادیۀ اروپا از بریتانیا پیروی کند.»

این قانون‌گذار بریتانیایی همچنین از واکنش بروکسل به بحران پناه‌جویان و رکود اقتصادی انتقاد کرد و گفت به اجماع رسیدن 28 عضو اتحادیۀ اروپا بر سر این مسائل امکان‌پذیر نیست.

در تاریخ 23 ژوئن 2016 میلادی، نزدیک به 52 درصد از انگلیسی‌ها در یک همه‌پرسی به خروج کشورشان از اتحادیۀ اروپا رأی مثبت دادند. 

این در حالی است که نگرانی‌هایی دربارۀ تأثیر دومینووار برگزیت بر سایر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا وجود دارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku