در حملات جدید داعش به دیرالزور در شرق سوریه ده‌ها نفر کشته شدند

تصویر آرشیوی از تروریست‌های داعش در دیرالزور در شرق سوریه

طبق اعلام گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حملۀ جدید تروریست‌های تکفیری داعش به شهر دیرالزور در شرق سوریه ده‌ها نفر از مردم این کشور جان باخته‌اند.

این گروه نظارتی که در بریتانیا مستقر است افزود شنبه (25 دی) هم‌زمان با درگیری‌های شدید تندروها با نیروهای دولتی سوریه، دست‌کم 6 انفجار بزرگ در این شهر که در 450 کیلومتری شمال شرق دمشق، پایتخت سوریه، قرار دارد رخ داد.

حملات چندجانبۀ داعش از محلۀ بغیلیه در نزدیکی جناح شمال غربی دیرالزور آغاز شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود جت‌های جنگندۀ نیروی هوایی سوریه مواضع داعش را در این منطقه هدف یک‌رشته حملات هوایی قرار دادند.

گفته می‌شود در این حملات هوایی، محله‌های بغیلیه و عیاش و همچنین حومۀ یک پایگاه نظامی در غرب دیرالزور هدف قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیز گزارش داد در حملۀ خمپاره‌ای تروریست‌های داعش به محله‌های الجوره و القصور در این شهر 2 نفر کشته و 8 تن نیز زخمی شدند. در این حادثه به خانه‌ها و اموال مردم نیز خساراتی وارد شد.

تروریست‌های داعش که کنترل بخش زیادی از استان دیرالزور را در اختیار دارند مناطق تحت کنترل دولت را از سال 2014 محاصره کرده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه با استفاده از کمک‌های بشردوستانه‌ای که از طریق هوا برای آن‌ها ارسال می‌شود و همچنین تجهیزات نظامی ارسالی به یک فرودگاه نظامی که در نزدیکی منطقه قرار دارد، توانسته‌اند در برابر این محاصره مقاومت کنند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌ مرگبار است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد جنگ در سوریه تاکنون بیش از 470 هزار کشته برجا گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku