همزمان با عملیات ارتش عراق، داعش 13 تن را اعدام کرد

نیروهای عراقی نزدیک جسدی که در یک گور جمعی در منطقۀ حمام‌القلیل در جنوب موصل کشف شده است. 17 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد تروریست‌های تکفیری داعش، هم‌زمان با عملیات آزادسازی موصل عراق دستکم 13 غیرنظامی ازجمله دو پسر را در منطقه‌ای در جنوب این شهر اعدام و اجساد آنان را در کوچه و خیابان رها کردند.

این سازمان، سه‌شنبه در گزارشی افزود این کشتار در روستاهای «حود» و «لزاکه» واقع در 50 کیلومتری جنوب موصل در 26 مهر امسال، درست هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی عراق صبح روز بعدازاین اعدام‌ها وارد این دو روستا شدند.

عملیات بازپس‌گیری موصل از 26 مهر آغاز شده و نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل‌توجهی از منطقه را آزاد کنند.

نیروهای دولتی عراق سوار بر ادوات زرهی در محلۀ بارِد در شرق موصلِ عراق، 28 آذر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

لاما فاکه، معاون بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر گفت در پی قیام و حملۀ روستاییان به داعشی‌ها در منطقه، این غیرنظامیان ازجمله کسانی که در حمله دست نداشته‌اند، اعدام ‌شده‌اند.

بر اساس اعلام دیده‌بان حقوق بشر، حدود 30 روستایی عراقی به تروریست‌ها حمله کردند و 19 تن از آنان را کشتند.

این مقام دیده‌بان حقوق بشر گفت نیروهای دولتی عراق از تروریست‌های دستگیرشده دربارۀ دست داشتن آنان در کشتارهای این‌چنینی که مصداق «جنایات جنگی» است، بازجویی و تحقیق می‌کنند.

تصویر یکی از پسران اعدام‌شده به این گزارش دیده‌بان حقوق بشر ضمیمه شده است.

دیده‌بان حقوق بشر اخیراً اعلام کرد تروریست‌های داعش غیرنظامیان موصل را که حاضر به همراهی با آنان نشده بودند، هدف قرار داده‌اند.

عملیات آزادسازی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در عراق با مشارکت حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد همچنان ادامه دارد.

هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق (یونامی) به‌تازگی اعلام کرد در درگیری‌های سال جاری در این کشور حدود 12 هزار نفر ازجمله حدود 6500 غیرنظامی کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku