حملۀ ائتلاف سعودی به یمن؛ مرگ 9 غیرنظامی

ویرانی ناشی از حملۀ ائتلاف تت هدایت عربستان سعودی به یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ هوایی ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی در جنوب غرب یمن شماری غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

شبکۀ تلویزیونی المسیرۀ یمن گزارش داد جت‌های سعودی صبح شنبه ساختمان‌های مسکونی را در بخش فرع العدین واقع در استان اِب هدف قرار دادند.

المسیره افزود در این حمله هفت زن و دو کودک کشته و تعدادی از شهروندان یمنی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی بخش نهم در استان صنعا را نیز به دفعات بمباران کردند. با وجود این، گزارشی دربارۀ تلفات احتمالی این بمباران‌ها ارائه نشده است.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، سه نظامی سعودی را در جنوب غرب عربستان به هلاکت رساندند.

المسیره اعلام کرد دو نظامی سعودی در پایگاه نظامی المخرزق و یک نظامی دیگر در پایگاه تپه الحمراء در منطقه جیزان کشته شدند.

در تصاویر منتشر شده نشان داده می شود که دو نظامی سعودی از مسافت دور هدف گلوله تک تیراندازان یمنی قرار می گیرند. 

 این شبکۀ تلویزیونی ادامه داد نیروهای یمنی در حمله‌های موشکی خود در این منطقه، دو خودروی نظامی سعودی‌ها را نیز منهدم کردند.

درهمین حال، نیروهای ارتش یمن پایگاه نظامی المسیال در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف حمله‌های موشکی قرار دادند.

این حمله‌ها به نابودی یک خودروی نظامی و انبار اسلحۀ این پایگاه منجر شد.

نیروهای یمنی در حالی به انجام عملیات در خاک عربستان می‌پردازند که رژیم آل‌سعود از تاریخ 6 فروردین 1394 حمله‌های هوایی خود به یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

سعودی‌ها در حمله‌های خود – که زمینه‌ساز گسترش قلمرو گروه‌های تروریستی القاعده و داعش شده است - به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران کرده‌اند.

در جریان این تجاوز تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته‌شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku