جلوگیری معارضان از تخلیۀ مردم فوعه و کفریا

عناصر گروه تروریستی جبهة‌النصره (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، گروه‌های معارض دولت سوریه از ورود اتوبوس‌ها به دو شهرک شیعه‌نشین در استان ادلب برای تخلیۀ غیرنظامیان و مجروحان جلوگیری کرده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه – نهادی مستقر در لندن که به گروه‌های معارض دولت سوریه نزدیک است – یکشنبه اعلام کرد گروه تروریستی جبهة‌النصره که به جبهۀ فتح‌الشام تغییر نام داده است از ورود اتوبوس‌ها به دو شهرک فوعه و کفریا جلوگیری می‌کند.

در همین حال، شبکۀ «سوریا الوطن» گزارش داد اختلاف‌نظر میان تروریست‌های جبهة‌النصره و جبهۀ احرارالشام سبب شده اتوبوس‌ها نتوانند برای تخلیه غیرنظامیان وارد این دو شهرک شوند.

این در حالی است که رسانه‌های سوری اعلام کردند توافق برای تخلیۀ مردم از این شهرک‌ها سوریه حاصل شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «سوریه الان» نوشت ارتش سوریه و گروه‌های معارض بر سر تخلیۀ حدود چهار هزار نفر از شهرک‌های فوعه و کفریا به توافق رسیده‌اند.

این پایگاه خبری افزود تخلیه این افراد قرار است ساعت 13 به وقت محلی انجام شود.

نیروهای طرفدار دولت سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ناکامی تروریست‌ها در برابر ارتش سوریه

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه تلاش گروه‌های تروریستی برای حمله به فرودگاه ثعله واقع در حومه غربی شهر سویداء را ناکام گذاشته و عدۀ زیادی عناصر این گروه‌ها را کشته‌اند.

ارتش سوریه و متحدان آن همچنین حملۀ تروریست‌های داعش به جنوب غرب فرودگاه نظامی تی‌فور در حومه شرقی حمص را دفع کردند.

نیروهای دولتی همچنین به محل تجمع و محورهای تدارکاتی داعش در حومۀ حمص حمله کرده‌اند؛ در این عملیات گسترده بیش از 30 داعشی کشته و ده‌ها تن از آنان مجروح شدند.

یک منبع نظامی نیز از انهدام چهار خودروی زرهی و چندین خودروی مجهز به تیربار داعشی‌ها در این عملیات خبر داد.

این منبع افزود در منطقۀ دبور در روستای کیسین در محور شمالی حمص نیز هفت تن از عناصر جبهة‌النصره کشته و شماری دیگر مجروح شدند و تجهیزات نظامی آنان نیز منهدم شد.

به گزارش شبکۀ «سوریا الوطن» مواضع گروه تروریستی داعش در شرق پالمیرا و شمال سد ابوکله در حومه حمص هدف حمله‌های نیروی هوایی سوریه قرار گرفته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku