ویدئو: شناسایی و انهدام اردوگاه آموزشی تروریست‌های داعش در موصل عراق

انهدام اردوگاه آموزشی گروه تروریستی داعش در موصل عراق، 23 آذر 1395

نیروهای ویژۀ سرویس مبارزه با تروریسم عراق در عملیات آزادسازی موصل، یک اردوگاه آموزشی گروه تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کردند.

سرتیپ حیدر فاضل از فرماندهان سرویس مبارزه با تروریسم عراق، سه‌شنبه ضمن اعلام این خبر گفت نیروهای عراقی منطقۀ الفلاح در شرق موصل را به‌طور کامل آزاد و پاک‌سازی کرده‌اند.

این فرمانده عراق افزود: «ما در حال حاضر در الفلاح الاولی و الفلاح الثانی حضور داریم. در خطوط دفاعی داعش نفوذ کرده‌ایم و برای پیشروی بیشتر فشار می‌آوریم.»

سرتیپ حیدر فاضل گفت: «در حال حاضر در حال اجرای عملیات جستجو در این محله هستیم و اردوگاه ابو مصعب الزرقاوی را کشف و ضبط و تمام تجهیزات آن را مصادره کردیم.»

به گفتۀ این فرمانده عراقی، این اردوگاه شامل تجهیزات نظامی و یک میدان برای آمادگی‌های جسمانی تروریست‌ها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اعلام الحربی، نیروهای عراقی در ادامۀ پیشروی‌های خود منطقۀ صناعیه در شرق موصل را نیز آزاد کرده و 20 تن از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش السومریه نیوز، داعش 30 غیرنظامی ساکن استان نینوا را در مناطق نزدیک مرز سوریه با عراق ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بر اساس این گزارش این افراد به اتهام خروج از مناطق تحت حاکمیت داعش و فراری دادن دیگر ساکنان ربوده‌شده‌اند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز روستای اشواه در غرب تل عبطه و روستای حسین جمعه در غرب تلعفر را آزاد کردند.

یک سخنگوی ارتش عراق از آمادگی چند هزار نیروهای پلیس فدرال عراق برای پیوستن به عملیات علیه تروریست‌های تکفیری در شرق موصل خبر داده است.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر امسال در جریان است. ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگۀ کُرد، در این عملیات از محورهای مختلف به سمت پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، پیشروی کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku