معترضان مجسمۀ نتانیاهو را سرنگون کردند

معترضان اسرائیلی مجسمۀ بنیامین نتانیاهو را در تل‌آویو سرنگون کردند (عکس از سی‌ان‌ان)

معترضان سه‌شنبه (16 آذر) مجسمۀ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، را که در میدان رابین در تل‌آویو نصب شده بود، پایین کشیدند.

این مجسمه دوشنبه‌شب در این میدان نصب شده بود.

یکی از شاهدان عینی گفت: «این تندیس جایگاه کنونی نتانیاهو را به تصویر می‌کشد. وی دموکراسی را از بین می‌برد و به دنبال الگوی جدیدی برای حکومت است. وی به (رجب طیب) اردوغان در ترکیه و (ولادیمیر) پوتین در روسیه می‌نگرد. او می‌خواهد یک رهبر قدرتمند باشد و به دموکراسی اهمیتی نمی‌دهد.»

سیاست‌های جنجالی نتانیاهو در حوزۀ انرژی، مطبوعات و همچنین فساد مالی همسرش اعتراضاتی را در اراضی اشغالی فلسطین برانگیخته است.

صدها نفر از فعالان اسرائیلی 22 آبان در اعتراض به اقدامات بنیامین نتانیاهو علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های منتقد در تل‌آویو تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به «حملات خطرناک و افترا زدن به روزنامه‌نگاران» و تلاش برای تعطیلی شبکۀ رادیوتلویزیونی منتقد سیاست‌های وی متهم کردند.

گزارش‌ها حاکی است نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی یک سال و نیم گذشته فشار بر مطبوعات و رسانه‌های خبری منتقد را تشدید کرده است.

تل‌آویو سال گذشتۀ میلادی نیز صحنۀ اعتراضات مخالفان سیاست‌های نتانیاهو بود.

بیش از 7 هزار اسرائیلی آبان سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های بحث‌برانگیز نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

توافق بحث‌برانگیز بین کابینۀ اسرائیل و شرکت‌های بزرگ انرژی برای تولید گاز طبیعی از اصلی‌ترین موارد مطرح‌شده از سوی معترضان بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku