News   /   اروپا

860 تماس تلفنی؛ شکایت از سوء‌استفادۀ جنسی در فوتبال بریتانیا

بری بنل، مربی پیشین فوتبال به سوء‌استفادۀ جنسی از پسران متهم شده است.

یک سازمان خیریۀ حمایت از کودکان می‌گوید تاکنون دست‌کم 860 مورد تماس و شکایت در ارتباط با سوءاستفادۀ جنسی  مربیان فوتبال از نوجوانان در این کشور صورت گرفته است.

انجمن ملی ممانعت از خشونت علیه کودکان می‌گوید یک هفته پس از راه‌اندازی خط تلفن ویژه برای دریافت شکایت قربانیان سوءاستفاده جنسی در ردۀ سنی جوانان در فوتبال انگلیس، بیش از 860 تماس با این تلفن ویژه گرفته‌شده است.

اتهامات سوءاستفادۀ جنسی علیه تعدادی از مربیان مطرح‌شده اما تاکنون این اتهامات عمدتاً علیه بری بنل، مربی جوانان تیم فوتبال منچسترسیتی است.

هفتۀ گذشته اندی وودوارد اولین فوتبالیستی بود که علناً از سوءاستفادۀ جنسی بنل از خود پرده برداشت و این موضوع سبب شد تا اتهامات مشابهی علیه این مربی مطرح شود.

بنل 62 ساله قرار است در تاریخ 14 دسامبر (24 آذر) به اتهام سوءاستفادۀ جنسی از 8 پسر مورد محاکمه قرار گیرد.

اندی وودوارد (راست) و کریس انسورث (وسط) هنگام صحبت دربارۀ سوء‌استفادۀ جنسی از جوانان در فوتبال انگلیس؛ 5 آذر 1395

انجمن ملی ممانعت از خشونت علیه کودکان گفت از زمان راه‌اندازی این خط تلفن ویژه بیش از 3 برابر تماس‌هایی که در پروندۀ سوءاستفادۀ جنسی جیمی سویل، مجری معروف بریتانیایی، دریافت شد، دریافت شده است.

این خط ویژۀ تلفن چهارشنبۀ گذشته راه‌اندازی شد. در 3 روز اول، انجمن ملی ممانعت از خشونت علیه کودکان 60 مورد از شکایات را به پلیس و دیگر نهادهای حمایت از کودکان ارجاع داده است. این در حالی است که در پروندۀ سویل، این سازمان در 3 روز اول راه‌اندازی این خط تلفنی ویژه 17 مورد را به پلیس و نهادهای حمایت از کودکان ارجاع داده بود.

پلیس از سوءاستفادۀ جنسی مطلع بوده است

همچنین چند روز پیش افشا شد که نیروهای پلیس بریتانیا از اتهامات سوءاستفاده و تجاوز جنسی در چندین رشتۀ ورزشی مطلع بوده‌اند. روز چهارشنبه 3 نیروی دیگر پلیس تأیید کردند که آن‌ها گزارش‌هایی دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی در فوتبال دریافت کرده‌اند. تاکنون 12 نیروی پلیس اظهاراتی مشابه مطرح کرده‌اند.

پلیس اسکس، نورث یورک شایر و نورث ولز روز چهارشنبه تأیید کردند که آن‌ها در حال تحقیق دربارۀ اتهامات مطرح‌شده هستند؛ همچنین پلیس دورست، استافوردشایر، گریتر منچستر، کمبریج شایر، همپشایر، چشایر، نورثامبریا، اسکاتلندیارد و پلیس اسکاتلند تحقیق دربارۀ این پرونده را آغاز کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمارها، پلیس بریتانیا درمجموع 250 گزارش سوءاستفادۀ جنسی در فوتبال دریافت کرده است.

همچنین تاکنون بیش از 20 تن از بازیکنان پیشین فوتبال دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی از سوی مربیان لب به سخن گشوده‌اند؛ درک بل، بازیکن پیشین تیم فوتبال نیوکاسل یونایتد، روز چهارشنبه افشا کرد که وی قصد داشت جورج اورموند، مربی پیشینش را به خاطر سوءاستفادۀ جنسی از وی در سنین 12 تا 16 سالگی، به قتل برساند.

بل به «بی‌بی‌سی رادیو 5 لایو» گفت: «من با یک چاقوی 12 اینچی که در جیبم داشتم، به خانۀ اورموند رفتم و با لگد در خانه‌اش را باز کردم ... شانس آورد، آن روز عصر وی در خانه نبود. من در آن دوران (این موضوع را) به دوستانم گفتم وآن را برای سال‌های زیادی مخفی نگه داشتم.»

اورموند در سال 2002  پس از آنکه در پروندۀ آزار جنسی پسران جوان گناهکار شناخته شد، به 6 سال حبس محکوم شد.

آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد پس از تحقیقات عمومی دربارۀ رسوایی جنسی جیمی سویل که در سال 2011 مُرد، شمار پرونده‌های گزارش‌شده به پلیس دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی به‌شدت افزایش‌یافته و به یک‌صد مورد در ماه رسیده است.

سویل به چندین مورد سوءاستفادۀ جنسی متهم شده است.

در 7 جولای 2014 (16 تیر 93)، ترزا می، وزیر کشور وقت بریتانیا، یک کمیتۀ مستقل تحقیقات دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی از کودکان راه‌اندازی کرد.

سیمون بیلی، رئیس کمیتۀ تحقیقات دربارۀ سوءاستفادۀ جنسی از کودکان، موسوم به آپریشن هیدرنت، در ماه می گفت انتظار می‌رود تا زمان پایان تحقیقات، بیش از 30 هزار گزارش جدید از سوءاستفادۀ جنسی از کودکان گزارش شود.

وی برآورد کرد که ادامۀ این تحقیقات بدین معناست که تا سال 2020، پلیس در سراسر بریتانیا بیش از 200 هزار پروندۀ سوءاستفادۀ جنسی از کودکان داشته باشد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku